bugun acayip bir gündü, pilim bitti

  • Kasım 06, 2009
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 6 Comments

bugun ilginç bir toplantıya katıldım..işle ilgili. aksama haberlere çıkacakmış, yerel kanallara. arayıp bütün sülaleye haber verdim, çektiler ama kaç dakikasını gösterirler bilmiyorum.

ne garip gündü? aslında tüm bunları eglenerek, zevk alarak yazmam lazım ama bok gibiyim şuanda.

sabah ezilmiş bir kedi buldum, canlıydı. bu dedigim toplantıya giderken gördüm işte. geç kalmayı göze alıp taksiye atladım götürdüm veterinere. kendimi ne kadar zor attım toplantıya, allahım adeta bir savaştı ya. yok yani böyle bişey. ama keşke belediyenin veteriner işlerine götürseymişim kediyi.

 İZMİR BELEDİYESİ, SOKAK HAYVANLARINA ÜCRETSİZ BAKIYORMUŞ. bunu tesadufen ögrendim bugun. diyelim sokakta yaralı bir kedi gördünüz, hemen bulundugunuz ilçe veteriner işlerine telefon editorsunuz, GELİP ALIYORLAR.

lütfen sokakta zor durumda kedi görünce, bir telefon edin. hıyar oldugum için bilemeyip veterinere götürdüm, orda bırakıp çıkmak için de para verdmi mecburen. halbuki belediyeyi aramış olsam ya da belediyeye götürmüş olsam ücret vermeyecektim.

kedi çok fena. araba çarpmış, çene kırık, beyin hasarı varmış. veteriner yaşatabilir miyiz bilmiyorum dedi. ben de bilmiyorum. artık hislerimi yitiriyorum insanlara karşı. etrafıma bakınca gördügüm sadece, benim gibi aceleyle koşan insanlar. kediyi alıp veterinere götürürken cevredeki esnaftan yardım istedim, bi koli, bir kutu.. içine koyulabilecek bişey.. o sakallı amcalar, "abi"ler, kıllarını kıpırdatmıyorlar biliyomusunuz. bakmıyolar bile. bir kediyle ugrasan aptal bi kadın diyorlar içlerinden. neyse marketin birinden, yalvar yakar bir kutu buldum. öyle aldım gittim. sonra insanları neden sevmiyorsun diyolar. nasıl seviyim ki. kendine herseyin iyisini isteyen binlerce insan var ama cevre umurlarında degil. vucudu işgal eden mikroplar gibi tüm dünyayı işgal etmişiz, bu böyle malesef. bana dokunmayan yılan bin yaşasın modu her daim "on".

hele o kediyi ezdigi halde ölüme terkedip giden orospuevladına hiçbirsey diyemiyorum. allah onun binbir belasını versin, iki yakası bir araya gelmesin işallah, bir dakika huzur görmesin iki cihanda. her gece yatmadan önce bu duayı tekrarlıyorum çocuklara ve hayvanlara kasteden canavarlar için, umarım kabul oluyordur. öfkelenemeyecek kadar yorgunum biliyor musun günlük? sadece uyumak istiyorum.

You Might Also Like

6 yorum

  1. yalnız, bu telefon işini tüm belediyelerde yapmayın. izmir'e diyeceğim yok ama bazı belediyelerdeki uygulama, hayvanı doğrudan uyutmak şeklinde. iş bitirici olduklarından götürüp bitiriyorlar işini yani.

    veterinerlik hizmetinden istifade edilmek istenen belediyenin aynı zamanda en az bir adet hayvan barınağı olduğundan (ve içinde hayvanlar olduğundan) emin olmak şart.

    yürürlükte olan ve ab mevzuatına uyum kapsamında çıkarıldığı bilinen hayvan hakları kanununa göre tüm belediyelerin barınak kurmaları zorunlu.

    umarım küçük aslan yırtar.

    YanıtlaSil
  2. eşim şimdi geldi veterinerden, veteriner çok az yaşama ihtimali var diyor, ama biz gene de pazartesi sabahına kadar bakımını üstlendik. pzts. belediye barınagına teslim edecegiz :( umarım yaşar.

    YanıtlaSil
  3. evet, örnekköyde barınak var.. ama inanın yetişemiyorlar, o kadar cok hayvan var ki sokakta..
    lütfen beslemek yerine götürüp kısırlaştırın belediyenin kısırlaştırmaları da ücretsiz..

    YanıtlaSil
  4. Nakliye ücretini üstlenmek şartıyla hayvancağızı belediyeye götürdüğünüz zaman ücretsiz kısırlaştırıyorlar.

    Mevcut durumda belediyenin hayvancağızı uyutmak gibi bir hakkı vs yok. Sokaklarda havlayan köpeklerden şikayet alırlarsa hayvanları toplatıp, kısırlaştırıp, toplarken kaydettikleri mahallelere geri bırakmak zorundalar.

    Aklınızda olsun. Konak Belediyesinin bir hayvan hastanesi ve AMBULANSI var. Yani Konak civarında ezilmis bir hayvancagiz vs gorurseniz dogrudan arayabilirsiniz. Sehir icinde her yere ambulans hizmeti veriyorlar. Fiyatlari da normal veterinerlerden daha uygun.

    O carpip kacan, umrunda bile olmayan, hele kopekciklere carptiktan sonra "allah kahretmesin kaporta yamulmus" diye k.ci kirik arabalarina uzulen heriflere soyleyeceklerimi burada dile getiremiyorum. Zira blogunu kufur doldurmak istemem.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. dün aksam rüyamda kedi gördüm. heralde senin bu yazini okudugumdan. sokakta bulmustum baktim ama sonra birakmak zorunda kaldim. çok üzücüydü. insallah bu kedi de yasar.

    YanıtlaSil
  6. :( üzüldüm etkilenmene :(( ben de buraya anlatıp rahatlıyorum günlük gibi.. en azından kedisevenler bir araya gelip paylaşıyoruz..
    keske hepimizin birer çiftligi olsa da kedileri kısırlastırıp yasatabilsek, sokakta hiç kedi kalmasa :(

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim