Blogunuza gelen ziyaretçilerin ip'sini ve nereden geldiğini öğrenmek

  • Aralık 27, 2009
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 45 Comments




Blogger in ziyaretçi iplerini veren ve takip eden bir sistemi olmadıgından, blogumuza kim girmiş çıkmış görmek ve bazen yorumcularımızın nerelerden oldugunu anlamak için Statcounter isimli bir siteyi nasıl kullanacagımızı anneye anlatır gibi anlatıyorum bugun :)




Öncelikle statcounter'a üye(register) oluyoruz.



yukarıdaki imajda üye olurken çıkan ekranı görebilirsiniz..
Registration bittikten sonra alttaki ekran çıkıyor


aynen devam ediyoruz


yukarıdaki ekrana gelince, bilgileri doldurun, ortada büyük okla gösterdigim alanları default bırakıp next ile bir adım sonraya geçin..
web site title blogunuzun başlıgı, url ise adresi olaranzii. next ten sonra























buraya statcounter sayfasında çıkan kodu yapıştırıyoruz ve save diyoruz! artık sayfamıza eklendi.

şimdi counter sayfamızda.. istatistiklere bakmak için de statcounter sitesine kullancı adı ve şifrenizle giriş yapın. yalnız tabi ki bir süre beklemeniz gerekecek :D



giriş yapınca zaten biraz evvel yaratmış oldugumuz blog profilimiz görünecek. 
yukarıdaki resimde yuvarlak içine aldıgım yere tıklayın (grafik ikonu)



bizi bu sayfaya yönlendirecek. burda yine solda yuvarlak içine aldıgım yere basın.(recent visitor activity)
bu bize son 500 ziyaretçimizin bilgilerini gösterecek




birden fazla kez aynı ip den gelmiş insanları tek kayıt olarak gösteriyor..
her kaydın başındaki büyüteçe tıklayıp detayını da görebilirsiniz!
daha da güzeli şu, diyelim ki blogunuza gelip sizi taciz eden biri var,blogunuza bırakılan yorumların zamanlamasını, ziyaretçi zamanlamaları ile eşleştirince
http://www.ip-adress.com/ sitesine girip bu statcounter dan elde ettiginiz ip yi girerek haritada daha detaylı bilgilerini görebilirsiniz!




önümüzdeki günlerde vakit bulunca aynı şeyin sitemeter sitesi ile nasıl yapıldıgını da paylaşacagım :)

You Might Also Like

45 yorum

  1. Çok sağolun hemen yaptım süper anlatmışşınız:)Bu olay free değil mi?

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim arkadaşlar, tabi ki bedava bu hizmet. eger son 500 ziyaretçiden fazlasını görmek istiyorsanız o zaman paralı üye oluyorsunuz..

    YanıtlaSil
  3. Vaay çok sevdim!Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. çooook teşekkür ederim,çok işime yaradı bu olay...

    YanıtlaSil
  5. hay allah senden razi olsun kardes :D:D:D

    YanıtlaSil
  6. mükemmel oldu bu iş merope'um.
    eline sağlık, harika hazırlamışsın :D tekrar teşekkürler herşey için ^_^
    super hero IT wiz!

    YanıtlaSil
  7. Ellerine emegine saglik.Bilemk degil buldiklerini paylasmak oemli olan degil mi :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık. ama gelenlerin yorum bırakıp bırakmadığını nası anlıyoruz?

    YanıtlaSil
  9. Tesekkur ediyorum merope, aradigim sey buydu tam olarak ^.

    YanıtlaSil
  10. Yanaciklarindan operim sekerim.Ben bu siteye uye olmustum, kodumu filan yapistirmistim yani, ancak aklima gelip de bakmamisim bi daha. sayende hatirlamis ve nasil kullanacağimi ogrenmis oldum! Ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  11. Benim için çok faydalı bir yazı oldu bu. Hesi sayesinde ulaştım size. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  12. ya okuyup yorum bırakan herkese teşekkür ederim. bu kadar okuyan olacagını bilsem daha evvel yazardım! bu yazının önerisi Hesi den geldi esasında ona da tesekkur etmiş olayım :)

    ranini, gelen her yorumun sana email olarak gelmiyor mu? blogger ayarlarında gelen yorumların bilgisi bana email olarak gelsin diye seçenek var. zaten her yorumun altında tarih zaman bilgisi de bulunuyor..

    YanıtlaSil
  13. merhabalar,
    hesionka'dan atladım buraya :) statcounter benim de uzun zamandır kullandığım bir uygulama fakat artık güvenemiyorum. mesela ben ankara'dayım ama statcounter a göre adana'dayım :)) IP'de de böyle yanlışlıklar yapmıyordur umarım. :)

    bilmeyenler için güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş. emeğinize sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  14. @peren: IP numarası google'e map'e yanlış işaretlenmiştir, o sorun değil. önemli olan IP numarasının tespit edebilmek.

    YanıtlaSil
  15. Anneye anlatır gibi ahhaha süpermiş :D

    YanıtlaSil
  16. Loreathan, gavurların bir deyişidir sanırım o :)

    YanıtlaSil
  17. Selam, Register deyince açılmıyor :/

    YanıtlaSil
  18. ktunnel gibi gizlileri göstermiyor.
    çohu kişi gizli girio.nasıl olacak?
    ayla

    ıp gösükmüyor?

    youtube
    ktunnel 'dan girenleri?

    YanıtlaSil
  19. adsız (nickini yazsan daha iyi olurdu)

    tabi ki ip saklamaya yarayan applikasyon veya web siteleri aracılıgı ile gezersen ip ni göremezler.. ama o zaman da virus kapma ihtimalin var malesef :(

    YanıtlaSil
  20. Evet statcounter'ı açıyorum, register diyorum http://my.statcounter.com/register.php bunu açıyor, daha doğrusu hayatımızda beyaz bir sayfa oluşuyor.

    YanıtlaSil
  21. hmm.. ben acabiliyorum. acaba hangi browser ile deniyorsun?

    internet explorer ile denediysen güvenlik ayarlarından kaynaklanıyor olabilir,

    chrome veya firefox ile deneme şansın var mı?

    YanıtlaSil
  22. o zaman explorer veya chrome ile denesen diyim :D

    ben chrome ve ie ile denedim sorunsuz çalışıyor allah allah :p

    YanıtlaSil
  23. Merope çok ilginç ama explorerda da aynı sorun oluyor ://

    YanıtlaSil
  24. allah allah!
    ktunnel aracılıgı ile girip denesene bir de? acaba iş yerindeysen, websense gibi bişey bloke ediyor olabilir mi?

    YanıtlaSil
  25. evet, işyerindeyim, ktunneldan nasıl giricem, tambi teknoloji özürlüyüm.

    YanıtlaSil
  26. ay deme öyle

    www.ktunnel.com a gireceksin, aşağıda senden ziyaret etmek istedigin sitenin adresini isteyen bi kutucuk var
    o açılmayan linki yapıştırıcaksın,bakalım açılacak mı?

    gerçi onu blokelemişlerse ktunnel e de giremezsin gibi geldi :\\

    YanıtlaSil
  27. Merope sabrından dolayı teşekkür ediyorum, ktunnel rules :) Anneye anlatır gibi anlatım biçimin işime yaradı, bir kaç yerde what the fuck is going on dedim annelere yakışmayacak şekilde ama mazur görünüz :))

    Loreathan :) Tambi teknoloji canavarıyım şu an :)

    YanıtlaSil
  28. her zaman sorabilirsin nora, ben burda oldukca cevap vermeye calisirim

    YanıtlaSil
  29. ayy lav yu merope lan.
    süper oldu valla.
    çoook teşekkürler.
    süpersin...

    YanıtlaSil
  30. harika bir anlatım. tam da nereden bulurum diye düşünürken karşıma çıktı. çok çok çok teşekkürler. (hesionka'ya da vesile olduğu için teşekkürler tabi:) )

    YanıtlaSil
  31. Arkadaşınızın bloğundan geliyorum.Emek verip o kadar detaylı anlatmışsınız ki teşekkür etmek istedim.Kayıt ettim bu yazıyı,yinede dileğim kimse ihtiyaç duymasın,kimsenin sinirleri bozulmasın...

    YanıtlaSil
  32. merhaba
    hesionka'dan sekerek geldim:)çok faydalı bir yazı olmuş hemen uyguladım tabii ki.eski ziyaretçilerin yüklenmesi için biraz beklemek gerektiğini yazmışsınız.2 saattir bekliyorum bi değişiklik yok.bi yerde yanlışlık mı yaptım acaba??

    YanıtlaSil
  33. selam maceraperest,

    bir gün sonra bakabilirsin bence :) iki saat bana az geldi :D

    YanıtlaSil
  34. tesekkurler..cok faydali bir post olmus:)

    YanıtlaSil
  35. Size gerçekten çok teşekkür ederim. Çok güzel anlatmışsınız. Harika olmuş.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  36. blogsopotta olmayan blog için hangsini işaretlemem gerekir. orda kaldım ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  37. merhaba,
    500 kayıt sonrası ücretli diyor. üyeliğin iptalini nasıl yapacağız

    YanıtlaSil
  38. çok çoooook teşekkür ederim,vistasına kadar gösteriyor vallah :D

    YanıtlaSil
  39. cok teşekkur ederim cok işime yaradı :)

    YanıtlaSil
  40. aramalara kapalı blogları bulmak mümkün mü peki

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim