Türk işi hep böyle mi olmak zorunda?

  • Eylül 30, 2009
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 4 Comments



neden bizim millette bir özensizlik bir dandinilik var ya. herşeyi savuşturuyoruz. az önce hesionka nın sitesinde yaşadıgı sinir bozucu olayı görünce kendimi tutamadım, yazayım dedim.

Hesionka derdini anlatmaya çalışmış, karşı taraftan gayet otomatik ve robotik bir cevap gelmiş, sistem otomatik şiyedyüür, değiştiremüyük.. öykünün tamamı için buraya

bu büyük firmaların çağrı merkezlerinde de böyle.. telefona bir dummy koyarlar, hiçbişey bilmez o, papagan gibi tekrarlar. kadına/adama derdini anlatmaya çalışırsın, bir üstü ile görüşmek istersin, olmaz.

inanmayacaksınız ama avea'dan kanser olacak kıvama gelmiştik; ibretlik bir hikaye..ama kulagınıza küpe olsun çünkü muzaffer olduk!
olayları sırayla yazıyorum,

-kardeşimin cep telefonu çalındı
-babam avea yı aradı, hattı görüşmelere kapattı.
-bir gün sonra bizim çalıntı telefonla çatır çatır görüşme yapıldıgını farkettik. (100 kontur azalmıştı) yani aslında hattı görüşmelere kapadım diyen adam, kapamamıştı...
-Aveayı aradık, derhal bu yanlışlıgın düzeltilmesini, kontorlerin iade edilmesini ve konuşmaların yani hırsızın aradıgı numaraların dökümünün gönderilmesini istedik.
- tamam dediler, dilekçe yazın fakslayın dediler. yaptık bunu. 2 gün ses çıkmadı, tekrar aradık. faks kayboldu tekrar dediler. bu olay 2 kere daha tekrar etti. Bu  süreç 10 gün falan aldı.  babam sinir krizi geçirmek üzereydi.

ne yapabilirim diye düşündüm. ne yapabilirim?? 
çağrı merkezini her aradıgımızda başka biriyle muhatap oluyorduk, konuyu anlamıyor, kestirip atıyor, aynı cevapları veriyorlardı.
aveanın sitesine girdim, bir email adresi aradım.. yoktu!
sonra gözüme yönetim kurulu ilişti...
Yönetim kurulundaki herkesin adını tek tek yazdım.. x.y@avea.com ve avea.com.tr diye.
genel müdürü, yardımcıları, herkesi.
sonra bu ihmal ve saçmalıklar zincirini anlattım ve gönderdim.altına babamın telefonunu ekledim, eger bu mailden sonra da bizimle ilgilenilmez ise, tüm ailedeki aveaları kapatacagımızı belirttim.




İnanılmaz, ama .. Bir saat içinde babamı aradılar. Arayanın kurumsal kimligini bilemiyorum. ama konturleri anında iade ettiler, konuşma dökümleri de bir gün sonra elimizdeydi. Yukarıdaki maili de, sorunumuz çözüldükten sonra Sezgi Hanım'a attım. (müşteri ilişkilerinden sorumlu genel müdür yardımcısı) Hemen cevap döndü,  onun inceligi sayesinde, avea müşterisi olmaya devam ettik, cidden.. (mailden adımı sildim tabi, voink voiink :)))


Bu yüzden, size tavsiyem, sizi magdur etmiş bir firma ile ilişkilerinizi kesmeden önce, ne yapın edin, o firmadan gerçek bir yetkili ile görüşün. Nasıl ki savaşta Ön saflara hep telef olacaklar konur, işte firmalar da o telefonların başına genelde çok birşey bilmeyen sadece önündeki prosedürü okuyan bir adamı koyarlar. hele ki bu adam, memur zihniyetli ve baştan savan bir tipse, siz hep sinir oldugunuzla kalırsınız..en güzeli üstlerle görüşmek.

Böyle tatsızlıkları yaşamamanız dileği ile...

You Might Also Like

4 yorum

  1. Deli ediyorlar adami boyle ya, hep ihmal hep ilgisizlik. Cok iyi yapmissin ama, bundan sonra ben de bu tur birsey yasarsam ayni yontemi uygulaycagim.

    YanıtlaSil
  2. TTnet'in ilk günlerinde(hala öyle mi bilmiyorum) bir arkadaş internet ayarları ile ilgili birşey sormak için müşteri hizmetlerini aramış. Başlamış adam ezbere, kağıttan okur gibi. Arkadaş da benim windows XP yalnız diyince, kusura bakma ona göre bilgi verecek döküman yok elimde demiş. Eldeki kağıttan okuyormuş gerçekten yani:D

    YanıtlaSil
  3. Öff yaa Türkiye nasıl düzelir??

    YanıtlaSil
  4. Canım uyarın için çok tşkr ediyorum...
    Hemen gadgetleri kontrol etcem...
    Rezalet ya gerçi şaşırmamak lazım burası türkiye....

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim