Prenses olmak istemeyin artık, yalvarırım istemeyin

  • Eylül 17, 2009
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 9 Comments

ya hepiniz mıy mıy mıy beynimi ziktiniz yemin ederim.. (hepinizden kastım prenses oldugunu sananlar, yoksa bu yazıyı okuyan herkes degil)herkes mi prenses yahu. herkes mi çoközel? bazen internet bu kadar anlık iletişimi sagladı diye üzülüyorum, çünkü tanıyor oldugumu sandıgım insanları hiç tanımamış oldugumu görüyorum, veya sempati duydugum insanların garip hareketlerine şahit oluyorum

prensessen ben de çokoprens im kardeşim..
bütün kadınlar ve erkekler, hepimiz, birbirinin bu kadar aynısıyken, neden herkes farklı görünme telaşında? aynıyız işte, hepimiz işten veya okuldan  eve gidip geliyoruz, blog tutuyoruz, kendimizden bahsetmekten hoşlanıyoruz, film izliyoruz, iş arıyoruz, dogumgünü kutluyoruz, alışverişe gidiyoruz, yiyip içip sıçıyoruz, konserlerde çığrınıyoruz, yemek pişirip eserimizle içten içe gurur duyuyoruz, iç çamaşırı alıyoruz, taksiye biniyoruz, seyahet ediyoruz, cüzdanda kredi kartı ve ehliyet taşıyoruz, dertlerimiz sıkıntılarımız var. binlerce ortak özelliğimiz varken bu kadar zor mu yahu herkes gibi oldugunu kabullenmek?

kendime yeni bir misyon edinmek istiyorum, insanlara değişik olmadıklarını kırmadan anlatacagım bundan böyle. ve değişik olmamanın güzel bişey olduguna da ikna edecegim özenle. normal olmak güzeldir arkadaşlar. farklı biri olmak delilere mahsustur. çok orjinal oldugunu düşündügünüz starlar bile, imaj ve stil danışmanlarına, her türlü akıl hocalarına sırtlarını yaslayarak orjinal olabiliyorlar..

ben yalnızca ergenlerin," çok farklıyım, kimseninkine benzemeyen  acılar içerisindeyim, ooğğ bu hayat bana dar" dedigini sanırdım.. ama aramızda, prenses oldugunu sanan kızlar, neo oldugunu sanan erkekler var. yo dostum yo..orjinal olmak istiyosan mesela, işi gücü bırak git dagda yaşa. en güzel giysileri giymeye, en iyi yemekleri yemeye, sevdigin sanatçıların film/müzik/kitaplarına ilgi göstermeye, güzel bir ev almak istemeye, evlenmeye uğraşma, bunlar normal insanların yaptıgı şeyler.

ha bak bir zamanlar bir türkçe ögretmenimiz vardı, kendinden 20 yaş küçük bir adamla evlenecek cilveli bir kadın. gelip derste, çocuklar, haftasonu yatak aldık, çok heyecanlıyım valla. böyle koskocamaaaan bir yatak diye anlatmıştı. ardından da aynı derste, izmirde olmamıza ragmen hüzünlenerek, burası muştur yolu yokuştur türküsünü söyleyip aglamış, gelin oluyorum, ağlarım... demişti..

işte bu kadın orjinaldir, farklıdır, işin tuhafı.. bunun farkında bile degildir :)
 böyle insanlarla karşılaşmayı seviyorum! insana hayatı boyunca çok az şahit olabilecegi anlar ve anılar hediye edebiliyorlar.

You Might Also Like

9 yorum

  1. insanlara değişik olmadıklarını kırmadan üzmeden anlatabilirsen bunun sırrını bize de açıkla. çok denedim, anlatamadım. ve korkuyorum yanlış anlaşılmaktan. kıskanç derler hani. hiçliği kabullenmek ve mutlu olmak güzeldir oysa, anlatamadım hiç.

    YanıtlaSil
  2. bak şimdi :))
    nyx, değişik olmamak neden hiçlik olsun ki

    YanıtlaSil
  3. buradaki sorun bir süre sonra mücadele ettiğin şeye dönüşmek. örneğin yazıdan alıntılamak gerekirse;
    "kendime yeni bir misyon edinmek istiyorum, insanlara değişik olmadıklarını kırmadan anlatacagım bundan böyle. ve değişik olmamanın güzel bişey olduguna da ikna edecegim özenle."

    bir süre sonra örneğin sana atıyorum mesela hoşlandğı kadını erkeği anlatan arkadaşa, "ama bak herkesde var bundan herkes böyle şeyler yaşıyor" dedikten sonra o da "sen herkesten farklı olduğunu sandığın için böyle diyorsun zaten." diyor ve kendi inandığında devam ediyor. hayır başıma geldi oradan biliyorum.

    sorun karşı tarafa farklı olmadığını söylerken kendini farklı bir yere koymaktan kaynaklanıyor. aslında soruna karşı gelirken kendini tam da sorunun ortasına koyuyor insan. sözüm meclisten dışarı bu arada, üzerine almamanı rica ederim özenle. benim önerim her insanın individual (vuuuuuuuuuuuuu) birey olduğunu kabullenip tecrübelerinin kendi yollarından gitmelerine temel oluşturduğudur. bir şey daha diyecektim unuttum. bu günlerde feci biçimde sözlerimin sonunu getirme sıkıntısı yaşıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. teletabi individual olabiliriz ama unique degiliz ne yazık ki.sorun da unik oldugunu sanmak bence.

    galiba burda hepiniz diye baslamakla yanlıslık yaptım. sabah sabah babasının torpiliyle işe girdigi halde etrafta cakayla gezinen birine denk geldim, onun kendini çoközel nidaları ile pazarlamasına alışkın olduugmdan yine öfkelenip bir anda yazdım bu yazıyı...

    YanıtlaSil
  5. oldum olası buna kılım işte.herkes en özel ,en güzel,en önemli olmak uğruna nelere kalkışıyor,sanırsın ki tuvalette hepimizin yaptığı şey aynı değil.yani özür dielrim ama durum böyle.sıradan olalım,sende onları uyarma merope,şimdi gelip buraları da bozarlar.sıradanız biz kardeşim.mutluyuz da üstelik.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Of of bilmeden gelip bastığın yerde benim yaram var. Şimdi benimkine bakıp "yok ben öyle demediydim" diyebilirsin, ama müsadenle şurada dökülmek istiyorum...

    - "Ben çok mükemmeliyetçiyim, yaptığım iş mükemmel olmazsa rüyama chucky girer." - yapma ya, biz bütün işlerimizi baştan savma yapıyoruz bi de üstüne para veriyolar. Bu mükemmeliyetçiler kendini çoközel sanmasın lütfen, mükemmel muğlak bi kavram çoğu zaman, senin mükemmelin benim için eksik belki ne biliym?

    - "Ay çok öküz bi hatunum yaaa hiç anlamam romantikliği tatlı söz etmeyi bilemem bilemem" - sıs lan dün gece adama mimimimi kedi gibi sokulduğunu bilmiyoz sanki. farklı marklı değilsin azıcık dangozsun ama yerine göre.

    - "Herkesi kendim gibi sanıyorum, hep kandırılıyorum" - bunu da sanırsın ki kuzu da etrafındakiler kurt. yemezler saf maf değilsin bak bunu tespit edebilmişsin. farklı bi saflığın yok, toysun toy.

    - "Altıncı hissim çok kuvvetlidir, her şeyi hissederim malum olur böyle" - Gören de bunu medyum sanır. Valla herkeste var bu trip, benim ne rüyam çıkar ne altıncı his denecek hissim var, içten içe farklılığı hissetsem de kalbime gömmesini biliyorum. Siz altıncı hisliler, siz sıradansınız!

    Aklıma bu kadar geldi şimdilik. Öperim.

    YanıtlaSil
  8. ya bu "ben farklıyım ben bambaşkayım "havasının yanındaki eşantiyon olarak verilen özgüvene ne demeli!gene çok hak verdim sana merope:)

    YanıtlaSil
  9. tamamen katılıyorum ama ogretmen cok eglenceliymis!

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim