onyargi ve sartlanma

  • Ağustos 23, 2011
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 2 Comments

Insan inandigi kadar var cidden. Inanabildigi, dusunebildigi kadar genis etrafi. Ben daha genis dusunebilmeyi cok istiyorum: sartlanmalardan, onyargilardan arinmayi. Bir sekilde mayama islemis, hamuruma karismis onyargi, hayatta kurtulamadigim 3 seyden biri bu. (digerleri de tembellik ve kilolar)

Cok dar bakiyorum hayata. Bunu fark ettikce de uzuluyorum. Yaptigim tek sey onume bazi hedefler koyup onlara ulasmaya cabalamak. Sonsuz bir dongude kosan bir yaris ati gibiyim.

 

-          Iyi bir okulu kazan : hem ortaokul hem lise

-          iyi bir meslek sahibi ol

-          para biriktir ev al

-          araba al

-          calis calis calis basarili olmaya cabala

-          burden cok mu sikildin? Yurtdisina gidip orada calismayi dene

-         

 

1 bucuk sene once, mutsuzluk hastaligindan muzdarip, psikolog’a gitmistim. Derdim suydu: bazen delice mutlu, bazen de inanilmaz mutsuz olmak.

Bundan kurtulmak icin ortam degistirmem gerektigine inaniyordum. 29 senedir izmirde yasiyordum. Kadinsa bana bunun ortamla falan ilgisi olmadigini kendime hobiler bulmami soylemisti.

Buldum da hobileri, bir suru sosyallestim falan. Ama degisen bir sey olmadi. Hala hayatimda bir sey eksikti.

Kadin bana kendime surekli hedefler koydugumu ve hedeflerime ulasamayinca da kendimi delirttigimi soyledi. Cok basari odakliymisim. Yurtdisina gitmek de benim icin basarilmasi gereken bir seymis ve onu da basardiktan sonra baska seyler bulacakmisim.

Eh simdi o kadinin dedigine geldim sanirim ama sonucta mutsuz degilim. Gene de bir kasinti var. Yeni bir hedef bulmak istiyor ama bulamiyorum.

Bulamayinca da kendimi, hayata cok ufacik bir delikten baktigi icin sikisan biri gibi hissediyorum. Sanki hep ok atip oku yakalamaya kosuyorum : oku yine atmak icin. Simdi ne olacak?

Sartlanmalardan kurtulmak mi olsa yeni amacim J bilemiyorum.

 

Kafama kazinmis inanmaktan kurtulamadigim bazi seyler var – bilincaltinda yasayan kucuk canavarlar.

hic planlamadan bir seyler yapmak istiyorum. Hayati bu kadar ciddiye almadan, daha hafif yasamak istiyorum.

Surekli kafamda bir plan-amac kurup ona kosmaktan yoruldum ama bundan da nasil vazgecilir ki, huylu onyargisindan, sartlanmasindan vazgecebilir mi?

  

You Might Also Like

2 yorum

  1. Sanırım önyargılardan kurtulmak ilk hedef olabilir.Ne de olsa önce temeldeki sorun halledilmeli ki ona bağlı ortaya çıkan tüm sorunlar ortadan kalksın...

    http://ilhamvehayal.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. var ya cok guzel bir hedefin. yapsana onu

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim