how i met your ataturk

  • Ağustos 15, 2011
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 8 Comments

kesif ve gozlemlerime devam etmeliyim. malum yurt disinda yasayan ilk turk benim :)

burada en garibime giden seylerden biri de hic ataturk heykeli olmamasi. bakin cami olmamasi, egzosu patlak araba olmamasi, sokakta kedi kopek olmamasi ... bunlar bir kenara.

bizim evin onunde bir adam heykeli var. elinde bir kitap tutuyor. evden her cikisimda o heykeli ataturk heykeli saniyorum ve sonra kendime guluyorum. etrafta illa ataturk gorme ihtiyaci/sartlanmasi kazinmis zihnimize resmen. oyle degil mi? turkiyede nereye baksak ataturk yolda, iste, okulda, her yerde. en son izmire yesiltepe miydi, o ucube gecekondularla dolu tepeye 5 trilyona dev bir ataturk kafasi kondurup izmire seriat kalkani cekmediler mi?

iste asil mesele bu dostlar.. how I met your Ataturk?
tabi ki sizin gibi ben de "ataturk yoktu dusman coktu ataturk geldi dusmani yendi" cingillari ile tanistim ilkokul  ve hatta anaokul siralarinda. bize tek bir adamin butun ulusu kurtardigini ve o olmasa hepimizin esir olacagini ogrettiklerinde.

sonra ne oldu? senelerce her milli bayramda "mustafa kemali dusunuyorum yeleleri alevden al bir ata binmis..." siirini dinledik. cidden, bu siirin okunmadigi bir bayram var miydi? ben artik ezberlemistim. Dna'ma kodlanmis duygularla kendi yazdigim "seni ne anliyoruz ne de koruyabiliyoruz Atam" temali siirimi bir cumhuriyet bayraminda okumami uygun gormustu birazcik beyni olan ogretmenlerimden biri ancak mudur yardimcisi siiri sakincali bulup onun yerine bana su ustte gordugum siiri okuttu. e dogru, Ataturk'u anlayamamak buyuk gunah koskoca anadolu lisesinin onunde atam seni anlamadik koruyamadik denir mi!

sonra buyuduk tabi, o Ataturk coskusu kalmadi, bu dunyada Kazim Karabekirlerin, yorgun savascilarin, yazilmis senaryolari oynayan insanlarin oldugunu kesfettik.

Ama etrafima bakiyorum da cidden..
Simdi bundan sonrasi Atamizi koruyamamak ne demek? Anamizi esekler teper! diyen insanlarin hosuna gitmeyebilir lutfen buna iclenen var ise okumasin.

Sevgili hardcore ama ici bos Ataturkculer... Sizi sagda solda goruyorum. Ataturk cocuguyuz diyorsunuz ama ilkelerini sorsak saymaniz mumkun degil. Twitterda Facebookta vatani kurtarip Ataturkculuk oynuyorsunuz. Cidden bu bir moda mi? Mesela Heavy Metalcilik gibi sahiplenilen bir kimlik mi?

Ne demek Ataturkculuk?

Bir adamin tek basina vatani kurtardigina inanmak mi?

Gercekten 19 mayis 1919 da samsuna cikilmadigi halde, vefati dahi 9u bes gece gerceklesmedigi halde, 'oyle olmus gibi' yaparken kendinizi salak hissetmiyor musunuz?

Tum dunya her turlu ideolojiyi 50 yil bile beklemeden suzgecten gecirip devamli evrime sokarken biz hala 1923 teyiz.

Ataturk bir supermen.

Valla benim aslinda kendisi ile hicbir derdim yok. Onu sevdigini haykiranlarla problemim. Ataturkculer ... Adam oleli 100 sene olacak hala seriat kalkani sizin icin. bir dugme falan var ona basilinca guc kalkanlari mi havalaniyor AKP den korunmak icin. Hayir AKP den hic hoslasmiyorum da, adamlarin derdi seriat getirmek diye bilenip Ataturkkkkkkkk diye haykiran insanlari da komik buluyorum kardesim. her yere heykelini koyacagina, ayni siirleri her bayramda cocuklara okutacagina madem gercekten bu kadar kiymet veriyorsun adamin FELSEFESINI ogret. sonra etraf "buhuhu ataturkum bu memleketin icine ettiler sen varken boyle miydi" diyen insanlarla doluyor.

Mesela Ataturk devrinde koylulerin ankarada meydanda yuruyemedigini kac kisi biliyor? ya da kac kisi bunu umursuyor?

Ataturk saygi duyulacak hatta hayran olunacak bir devlet adami ve asker olabilir. Ancak onu koca bir put, iki boyutlu bir etiket ve ici bos bir balon haline getiren FANlarini gordukce gulmekten kendimi alamiyorum

Siz Ataturk cocugu musunuz?  Ben olmak ihtiyacinda degilim.
Dunyanin hangi ulkesinde biz x cocuguyuz deniyor lutfen gosterin bana. "dunyada boyle bir kahraman yoogggk" diyenlerin de acip hayat bilgisi kitaplari haric tarih okumalarini oneriyorum. her ulkede saygi duyulan devlet adamlari var, buyuk liderler var. ama uzgunum dunyada tek bir adamin koskoca ulkeyi kurtardigina inanacak saflikta tek bir millet var o da bizmisiz yahu...

You Might Also Like

8 yorum

  1. ben sevmiyorum da kendisini. dersim'e onay veren bir insani sevmek zor. umrumda degil bilmem ne seyhi ama cocuklar oldu denilince benim gozum ne ideoloji, ne yuksek ideal goruyor

    YanıtlaSil
  2. bak mesela ben bunu bilmiyordum. malum hicbir sekilde hakkinda olumsuz konusulamayan bir simge haline geldi

    Can dundara bile neler yaptilar Mustafa'da kendi cizmek istedigi Ataturk portresini cizip bu adamin da bir insan oldugunu ve zayif yonleri oldugunu gosterdi diye! resmen komik bir de demokrasi var diyoruz be

    YanıtlaSil
  3. super bir yazi olmus. bir insani seversin, takdir edersin, hayran olursun ama putlastirilmasi ve hala O'ndan medet umulmasi sacma geliyor. hele atam kalksa da memleketin halini gorse gibi bir ifade butunuyle sacma!

    YanıtlaSil
  4. İngiltereye gittikten sonra çok daha harika yazılar yazıyorsun.Ya buranın iş yükünden zaman ayıramıyordun ya da orada yapacak bi şe bulamadığın için bu kadar sık yazıyorsun.Amahalka hizmet Hakk'a hizmet anlayışıyla kaliten ödün vermeden yazıyorsun :D.Yazıya gelince;her satırına ayrı ayrı katılıyorm sözlerinin Cumhuriyeti kuran "Osmanlı Entelektüelleri"nin senelerce bize Osmanlı padişahlarının ne kadar vatan haini,nasıl ingiliz dostu fransız kankası olduğunu yedirdiler saolsunlar.Hepimiz Osmanlıdan nefret ettik,çok değil daha 5sene önceye kadar Vahdettin vatan hainiydi gözümüzde.Ülkeyi ingilizlere bırakıp gitmişti ya.Ama sonradan öğrendik ki Mustafa Kemal'i Samsuna gönderen de Kazım Karabekir ve orduyu emrine veren de Vahdetinmiş.Biz galiba seviyorz kahraman olmayı,Türk olsun da ismi önemli değil dünyaya bedeliz işte gerisi yalan.Boşuna demiyoruz 1 Türk dünyaya bedel diye :).Herkes bize düşman bi de;bilmem dikkatini çektimi ama halen Yunanistan Milli maçında 1.Dünya savaşının hesabını soruyoruz ya da Avusturya da maç kazanınca ertesi gün "3. Venedik Kuşatması" manşetiyle gazete okuyoruz.Düşmanımız gerçekten çok diye savunan varsa ulus devletlerin kaderi budur,güvenli olsun diye katı sınırlar çizersin ama risk oluşturursun :))

    YanıtlaSil
  5. Tahacigim cok tesekkur ederim
    Yazilarimi genelde trende yaziyorum, yol saat suruyor
    sonra kopyaliyorum buraya.
    valla uzun sure calistigim isten ayrilmak bana zihinsel anlamda iyi geldi sanirim kafamdaki kirlilik arindi galiba :)
    takip ettigin icin cok mutlu oldum, optum seni kocaman

    YanıtlaSil
  6. süper olmuş bu. bizde atatürk sevgisini fenerbahçe sevgisinden ayırmak zor. insanlar takım tutar gibi tutuyor sevdiğini. onun üzerinden kimlik ediniyor, kavga ediyor, ağlaşıyor filan. hatta daha ileri gidip sağa sola tank tüfek gömenler, darbe yapıp milletin kıçına elektrik verenler var. ne sevgiymiş bee... biz anlayamamışız.

    YanıtlaSil
  7. Her cümlene ayrı ayrı katılıyorum.
    Bu ülkede hayat bilgisi kitaplarında hep pembe tarih okutuluyor. Hep görülmesini istediklerini ezberletiyorlar. Saçma sapan işler. Facebookta bayramlarda profil fotoğraflarına Atatürk'ü koyuyorlar falan. Hepsi gösteriş ya başka bir şey değil.

    YanıtlaSil
  8. Aaa bi tane bile "baban kimdi bilmezdin şerefsiz" çıkmamış. İyi iyi memleket iyiye gidiye.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim