graphic ve web designerlar neler cektiginizi su an anliyorum bebelerim

  • Ağustos 24, 2011
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 5 Comments

cicisler sanirim yanlislik bende, burada da her isi goren bir insan olma yolunda ilerliyorum. zaten gecen gun toplantida Geri (gary) bey dedi ki "ohoo sende sihirli degnek var galiba ne desek yapilir okey diyosun, yapiyosun" dedi. napiyim yani bugune bugun musterimsiniz, memnun etmeyeyim mi sizi geri diyecektim ama toparlayip soyleyemedim onun yerine "hik mik" falan dedim.
Bu hik mik cidden cok canimi sikiyor, ne zaman fluent ingilizce konusacagim ben be.
yanlis telafuzlarin kir cicekleri gibi susledigi bir bayirdan asagi tangir tungur yuvarlanir gibi konusmam bir yana; uzun bir toplanti esansinda beynimde cpu %100 e vurunca HIK diye kilitlenip kalabiliyorum. O zaman kurtarma modunda aciliyorum ve daha basit bir moda geciyorum. Temel kelimelerle "me like you" "me smell good" tadinda alacakaranlik alfabesinde konusuyorum. boyle oldu mu kendime cok guluyorum ya. Demek ki beynim artik 3-4 saatlik ingilizce konusma anlasma sekansi sonunda nasil su kaynatiyorsa bir yerde halt diye duruyor ve basit cumlelerle kelimelerle falan anlasmaya basliyorum resmen :)
Neyse Mehmet ve arkadaslarim bir sure sonra bunun ortadan kalkacagini kendi kendine duzelecegini vs soyluyor hadi bakalim insallah. Ay konuyu cok dagittim asil anlatacagim seyden siyrildim.
Efendim ben bu conconlar icin elimden ne gelirse yapiyorum. Zaten cimriler bir de obur firmaya para vermesinler hep butun paralari bana versinler diye is pesindeyim.
Bunlara temayi yapan adam ellerine hicbir dokuman vermemis. hangi akla uydularsa butun siteyi mosmor yapmislar bana da caresizce sen degistirebilirmisin bu renkleri falan diyorlardi. azicik kurcuklayinca master page'leri ve css'leri elden gecirebildim. nasil sevindiler anlatamam resmen gozlerinde kalpler olustu.
ben de boyle mutlu mesudum, "aman Allahim superim" modundayim ya: benim mudurun mudurunden bir commentler gelmis bu sabah, resmen bir tarafimda patladi.
Kendisinden rob diye bahsettikleri bu mudurler muduru, Alaaddin Keykubat falan olsa gerek zira demis ki: su top link bari john lewis'in sitesindeki gibi shaded (golgelenmis) yapalim. banner'in da yazisi asagi insin yuvarlagi parlasin, surasindan da dev bir cuk cikip safyayi acana dogru sallansin. (tabi ki son kisim yok heheh)
neyse bu boyle bir suru grafiker isi siralamis. ben de bir mail dosendim bakin bebeler ben grafik tasarimcisi degilim web tasarimcisi hic degilim. bunlari yapmak icin fotosok falan lazim. verdiginiz 1gb lik laptopla degil fotosoku calistirmak yumurta bile pismez. ayrica sizde daha bu banner'in source dosyasi bile yok. yandan kaykilin ulen!!!!
gelen cevap ise  hmm iyi o zaman falan tadinda. alicam hepinizi ayagimin altina hehehe.

hala guluyorum ya alaaddin keykubata da bak sen, nerden girmisse john lewis'in sitesine, t parlasin golgelensin de istermis kendi sitesi, ah yavrum benim!!! baskaa ? bir de sarmisakli cacik ister misin?
yani dusunun bu adam bu banner i yaptirali 2 ay olmus ama hala 'surasi oyle olsa burasi boyle olsa' diye kendini dunyanin en buyuk tasarim danismanlarindan biri zannederek haricten gazel okuyor... Tanrim grafik designerlar web designerlar falan, siz kimbilir bu Alaaddin Keykubatlardan neler cekiyosunuz. Cidden gozumde yuceldiniz su an.

You Might Also Like

5 yorum

  1. ne guzel yaziyorsun sen oyle kir cicekleri, bayirdan asagi falan :)))kitap yaz

    YanıtlaSil
  2. Ben bir matbaada ön muhasebecilik yapmıştım bir süre. Grafikerlerimiz müşterilerden çok çekiyorlardı. CorelDraw kullanıyor genelde matbaalar. Ben de öğrenmiştim onları izleye izleye. Tabii evde de kurcalıyordum. Çok yoğun olduğumuz için her zaman fazladan grafikere ihtiyaç duyuyorduk ama sırf onların çektiklerini gördüğüm için sesimi çıkarmıyordum valla. :Pp

    YanıtlaSil
  3. 5 yıllık ajans deneyimi bana şunu öğretti: müşteri aşağılanmayı seviyor! yani alttan alıp her dediğini yaparsan beş para etmez külkedisisin onların gözünde. ama diklenip de car car akıl öğretirsen oha lan bu işi bizden iyi biliyor galiba deyip siniyorlar. enteresan bi psikoloji.

    YanıtlaSil
  4. Nilufer kitabı yazıcam ama bitek sen okucaksın sanırım :D

    Elif, kızım ögrenmisken uc kurus kazanaydın! baska isler bak bakalım belki kıvırırsın heheh :D

    Ege valla bacım yazarken senin soylediklerin de aklımdan gecmedi degil. reklamcıların da az cilesi yok dimi :)) en guzeli tepelemek seversen ...lirsin hesabı!!

    YanıtlaSil
  5. Yok ya. O ortam bana göre değildi. Bir buçuk yıl çalıştım, sonra istifa ettim. Sınava girdim ve şimdi öğrenciyim.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim