Failover Farm kurucam önümüzdeki günlerde

  • Aralık 04, 2009
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 4 Comments

SQL mirroring i ögrenedurayım, moss için en güzel yapının bu olduguna karar verdim. bir de tek farm içinde, 2 data center la ve SQL witness server ile kurulan bir yapı daha var ama o bana daha karısık geldi.



backup ları da aldın mıydı artık sistemi bırak kendisi çalışsın. moss göçtü derdi yok! hemen failover gelsin otursun öbürsünün yerine. e tabi deneme yanılma yöntemi ile yapacagım  bunu her zamanki gibi, yapınca da paylaşacagım buradan. adım adım yazmıyor esseogl u esekler.


Yalnız bu sistem büyük özveri istiyor neden derseniz, custom yazılımları, web part olsun solution olsun feature olsun sürekli iki tarafa da kurmak ve de manuel olarak senkron tutmak gerekecek.. alt katmanda sql mirroring ile bizim işimizi hallediyor ancak işte.. üst taraf karışık..


microsoft un dokumanlarını da hiç begenmiyorum, bişeyleri anlatıyor ama oracle daki gibi tam aradıgın sorunun yanıtını hedef göstererek vermiyor. hep deneyeceksin, öyle bulacaksın. 


benim kafama son günlerde şöyle bir soru takılıyor, ben hep her uygulamamız için ayrı web application yaratıyorum, böylece  hepsinin kendi web config i vs. oluyor. diyelim ki a uygulamasını x firmasına b uygulamasını y firmasına yazdırdık birbirlerinden bagımsız çalışabiliyorlar falan.. 


ama bir de bir web application yaratıp, onun altında her uygulamayı ayrı root page yapmak var.. hepsine ayrı content veritabanı yaratmak var.. yani düşünsen daha bir çok yöntem çıkar. microsoft neden bunları daha detaylı paylaşmıyor, ideal mimari planlamalarını açıklamıyor anlamıyorum. yani mesela sizin için performans önemliyse şöyle bir yapı kurun, güvenlik önemliyse böyle kurun.. yok anacım illa deneme yanılma yapacagız.


ben de işte vmware üzerinde bol bol deneyecegim artık.. evet, yaşayarak ögrenmek!

You Might Also Like

4 yorum

  1. sonuçlarını merakla bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
  2. vmware sağolsun hayat artık çok kolay :p elimizi korkak alıştırmıyoruz sayesinde.

    YanıtlaSil
  3. bu kadar anlamadığım bir postun daha olmamıştı hehe.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim