Dev Hizmet : Hısım Akraba için Facebook 101

  • Temmuz 06, 2011
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 4 Comments

Facebook 'a giren, amcalar, halalar, nineler, kaynanalar ve anneler. Blogumuz bir dev hizmeti daha ayaklarınıza getirerek,   "nasıl adam gibi facebook kullanırım?" konulu bir dizi dersi beğenilerinize sunuyor.

Giriş

Bildiğimiz gibi Facebook bir sosyal ağdır. Yani nedir sosyal ağ? Komşunu, bakkalı, çakkalı, ilkokul arkadaşını, kan davalını, sokakta görsen selam vermeyeceğin bilimum hısım akrabayı arkadaş olarak ekleyip çevreni genişlettiğin, onun bunun fotoğraflarına bakıp vakit geçirdiğin bir tür dedikodu etme yeridir. Maksat ilişkiler sağlamlaşsın.

Şimdi, facebook'u nasıl kullanın ki, etrafa en az rahatsızlık verin. Havalı görünmeye bir adım daha yaklaşarak dostlarınızın gönül tellerini titretmeye devam edin?

Facebook'ta yapmamanız gereken hatalar

Avaz avaz bağırdığınızın farkında mısınız? 

evet sen Lamia Teyze, sen de Şükrü amca. Sürekli CAPS lock (klavyenin sol tarafında üzerinde CAPS LOCK yazan tuş) açık biçimde internette gezmenin ne gibi bir zevk verdiğini bizimle paylaşır mısınız? O tuş normalde kapalıdır, siz ki bilgisayar ilmine bu kadar yabancısınız, nasıl oluyor da o caps açılıyor kuzularım? Bir yerde sadist bir bilgisayar tamircisi falan mı var, "lan bu morukların capsini hep açık tutayım, ortalıgın mına kosunlar?" mı diyor.

SÜREKLİ CAPS LOCK AÇIK BÜYÜK HARFLERLE YAZMAK INTERNETTE BAĞIRMAK ANLAMINA GELDİGİ İÇİN, BİR RESMİN ALTINA "CANIIIIM ÇOK TATLISINIZ ANNENE SELAMLAR" YAZDIĞINIZDA  TOTONUZU YIRTIYOR GİBİ GÖRÜNÜYORSUNUZ ANLAŞILDI MI?
yani neymiş birinci kural? ne yazarsak, küçük harfle yazıyoruz.

Çıldırtan Profil Resimleri

Yapılacak ikinci büyük hata, sizi cihana tanıtan o 2*5 cm karelik minicik profil resmini, VESIKALIK bir resim olarak seçmektir. Tamam siz de haklısınız, fotoşok tornasından geçmiş, eli yüzü düzgün, gravatlı - saç baş yapılı bir resminiz orda dursun istiyorsunuz. Anlıyorum. Ancak internet aleminde, vesikalık fotosunu avatar (profil resmi) yapan kişiler, genelde %78,3 oranında seri katil olma eğilimindedirler. hadi diyelim ki değil. İnsan ürperiyor anladınız mı?

Nasıl bir insan, vesikalık koyabilir profiline diye derin, anlamsız düşüncelere gark oluyor. Korkuyorum. Ürperiyorum!

Uluorta meydana dökülen kirli çamaşırlar

Ah canlarım.. Facebook bir halk alanıdır (public kelimesinin türkçesi nedir yahu?) Yani yazdıklarınızı genel olarak en azından arkadaş listenizdeki herkes görür. Yani gidip kuzen şeyda'nın fotoğrafının altına "ahah buradan dönüşte altına sıçmıştın hatırlıyor musun?" yazdığınızda herkes görüyor!

Şeydalara, Buraklara acıyın artık! Farkında olmadan mı, yoksa apaçık farkında olarak mı yapıyorsunuz bilemiyorum ama, çok fazla sır kalması gereken bilgi açıklıyorsunuz Facebook'ta. Fotoğraf altlarında, duvarlarda. 

Hele bir de öfkesine hakim olamayıp küs olduğu akrabasına, hısmına saydıranlar var. onlara hiçbir şey demiyorum. Cısss!

Şimdilik bu kadar tontonlarım. Hele siz bu 3 maddeyi bir uygulamaya geçiriverin, gerisini ben size yine iletiyor olacağım. baybayyy

You Might Also Like

4 yorum

  1. çok eğlendim okurken :) benim en sinir olduğum şey ise fotoğrafların altında "çok güzel çıkmışsın, nasılsın iyi misin? annenlere selamlar" gibi yorum yazmaları. fotoğrafın altını msn gibi kullanmamak lazım

    YanıtlaSil
  2. Benim annem duvarıma "şu filancakimlerle olan fotoğraflarını kaldır artık, sıkıldım onlara bakmaktan" diye uluorta yazıyor. Filancakimler tabii ki görüyor ve ben silinceye kadar kimbilir neler düşünüyor.

    YanıtlaSil
  3. İkinci derste kendi bağlantısını beğenme üzerinde dur bence :) Kendim pişiririm kendim yerim gibi her paylaştıklarını beğenmesinler :D

    ps: public umumi, umuma açık olarak çevrilebilir sanırım.

    YanıtlaSil
  4. Mesela bişey paylaşıp arkadaş listesine "paylaştığımı beğensene" diye zora ki bir beğeni sağlamaya çalışanlarda var sinirimi bozan :D

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim