Turta yaptım

  • Aralık 15, 2008
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 9 Comments



Sizce bu muhtesem ifadenin sebebi ne? tabi ki elindeki turta! Efendim, bendeniz, geçenlerde yazmıştım turta yapıcam diye, bugün izinli olmam dolayısı ile gerçekleştirmiş oldum bu düşümü ve amerikalıların klasik tatlısı apple pie yani elmalı turta-pay denedim. Fena da olmadı hani!

Tabi ki bu ulvi anı resimlemeyi de ihmal etmedim. İşte kurban seçtigim elmalar!



Hamuru açana kadar canım çıktı. Daha önceleri tee 2005te bi çılgınlık yapıp mantı yapmıştım, onun hamurunu açmak bu kadar zor degildi inanın! çok yaglı bir hamur ve katkat oldugu için parçalamadan açmakta oldukça zorlandım. Sonuçta açtıgım 2. hamur bu :P


Hamurun ilk katını koyup içine elmaları cevizleri sekerle karıstırıp döktüm, üstünü kapatınca böyle bir görünüm ortaya çıktı..


Pişince de, üzerine pudra sekeri döktüm. Pişerken hamuru delin diyodu tarif te o yüzden üzeri delik delik..




Aha bu da yakın plan Turta.. Vallahi güzel olmuştu, hiç gözünüz korkmasın yarım saatte fırına atılıyor deneyin.

You Might Also Like

9 yorum

  1. Canım çektiiiiie :) Eline sağlık canım, valla üşenmesem girip yapıcam hemen o derece ;)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık :) İngiliz lezzetleri de bekliyoruz artık xP

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler arkadaşlar!
    marti, ingiliz mutfagını hiç bilmiyorum ama ogrenirim elbet :) onların steak pie ları falan var etli yapıyolar sanırım turtaları

    YanıtlaSil
  5. Bence de güzel görünüyo ellerine sağlık. Ben 8 yıl önce falan video derslerimde bir İngiliz yemeğinin yapılışını izlemiştim öğrencilerimle. O da bizim damak tadımıza uygundu. Büyükçe 5,6 adet patatesi haşlayıp, püre yapıyorsun. Kenara koyuyorsun. Tavada ise halka doğranmış soğanları kavurmaya başla. Havuç dilimle, koy. Onlar kavrulurken yapacağın yemeğin miktarı kadar kıyma koy. Kavrulsun. Ardından bu kıymanın içine bir kaşık kadar un koy, karıştır, çok az da su ekle. Bu kıymalar dağılmasın, dökülmesin diye yapılan bişi. Bi süre sonra ocağı kapat, diğer tarafta haşladığın bezelyeleri de ilave et.... Borcamı çok az yağla ve bu kıymayı burcama dök. Onun üstüne de püre edilmiş patatesi güzelce yay. Islak bir kaşıkla düzelt. Fırına ver, kaşarın varsa üstüne onu da ilave et, o da erisin, süper bişi oluyor. Tuz, karabiber vs isteğe göre ilave edilebilir.. Afiyet olsun :))))))

    YanıtlaSil
  6. oofff bu nasil birsey yaaa, anneme yaptirayim turkiyeye gelince. acicam sayfayi, gosterecegim turtayi, iste bunu istiyorum diyecegim

    YanıtlaSil
  7. Yemeğe gelelim mi? :)
    Böyle gidersen yavaştan yaş pastaya sonrasında çeşitli kurabiye yapımlarına başlayacak olup, en son pastadan kocaman bir tac mahal (?) yapacaksın.. Buna inanıyor ve sana güveniyorum...

    YanıtlaSil
  8. Yirim!Yirim!Yirim!

    Gecenin bilmem kacinda aklima elmali turta dusurdun. Alacagin olsun.Ühü.

    Ellerine saglik, sevgiler:)

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim