Bir Ev Hanımının gizli defteri Volum-1

  • Ağustos 13, 2008
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 4 Comments

Yine klişe bir girişle beni tanıyanlar bilir diyerek söze girecegim, becerikli şirin degilim. Aksine beceriksizin tekiyimdir mutfak ver temizlik konularında. Hayatımda bir ya da iki defa ütü yapmışımdır. Becerdigim şeyler: çamaşır makinesine çamaşır koymak- yıkananları sermek , yerleri süpürmek, yemek yapmak (eh işte). ütü ve bulaşık ise mehmet'in sorumlulugunda. tozu kimse almadıgı için nah böyle bi parmak oldu. ortalıgı temizleyelim mi diye yola çıktıgımızda, ya mehmet ya da ben "ya gel bi el mario kart oynayak" veya "hadi alışverişe gidelim yogurdumuz bitti" diyerek bu işlere karşı immune oluyoruz bişekilde.

neyse bu konumuzun dışında şu an. Bu bir mutfak macerası. Efenim kocam hazretleri ptesi akşamı mesaiye kalacagını ve eve anca 8de gelecegini söylediginde kafamda bir ampul yandı.

1- persembeden beri hastaydım ve yemek yapamıyordum
2- mehmetcigim yumurta kırıp makarna yemekten helak olmustu

madem evde tek basıma kalacaktım, o zaman ona cesit cesit yemekler yapıp söyle enfes bir sofra kurmalıydım!

işe kıymalı börek, bezelyeli pilav, böf stragonof, mantarlı tavuk hedeflerini seçerek basladım. ne yazık ki ellerimin işe bulaşması, tembelligimin karışması sebebi ile size bütün yemeklerimin resimlerini sunamıyorum. zaten açıkcası böf str. lezzetli olsa da her zamanki gibi nasıl becerdiysem suyu kapkara oldugundan pek de iştah açmıyordu. Heyhar! dedim ya, tadı güzel olsa görüntüsü kötü oluyo, veya tam tersi...

İşe yufkaları koyup tepsiyi yıkayarak basladım.

tabi herseyden önce mantarları da sirkeli su da beklettim ki, temizlensin. bir arkadasımın annesi klorak damlatıyodu böyle sebze / yesillik yıkarken ama ben sirkeden ötesine gidemem. aman canım o kadar mikrop da oluversin yani.


işte yıkanmış tepsi ve masum yufkalar....mutfak bir hayli karışıktır..



Tabi daha sonra kıymaları hemencecik tavaya koydum ki pişsin. Resmi piştikten sonra çektim belli oluyor tabe. Su arkada Sesame'nin içinde pişmekte olansa Böf Stragonoftu. o çok basit zaten, Sesame'nin kartlı tariflerinde anlatıldıgı gibi yapınca 15 - 20 dakkada oluyor! dana stragonof u 3 dk kavuruyosun, içine kornison tursu, yag, et suyu ve mantar koyup istedigin baharatları-tuzu atıp veriyosun sesame a. Kıyma pişerken yaptım onu, zamanımı maksimize ettim ohmigod çok mutluyuM!


Tabi soganları gözyaşsız dogramada insanın elinden tutan bir Rondo olmayınca hayat ne çekilmez olur! İşte soganları benim yerime kahramanca dograyan Rondom, canım, cigerim. (onu her ne kadar 15 günde bir kullanıyor olsam da cok vefalıdır.)


Nasıl insanlarız ki bir süreçimiz bile yok. Süreç derken, şu fırçalar hani anneler pogacalara yumurta, fırın tepsilerine yag sürerler badana fırçası gibi bişeyle. Bende ondan yok!!! o yüzden imkansızlıklar içinde pişti bu börek! naber! bizim arkamızda birleşmiş milletler mi var??

öhömm.. neyse ki mühendis zekası mıdıır nedir bir kaşıkla tepsiyi yagladım.

Bu resim, bu evde ne sıklıkla börek yapılmakta oldugunu en iyi özetleyen kare bence. sanırım evlendigimizden beri yani 3 senedir bu yaptıgım 2. börek.

Kıymaları da beylee beeeyle yerleştirdim gördügünüz gibi. 2. kata koydum kıymaları ama paketten 5 yufka cıkıyordu üstü kalın oldu böregimin o sebeplen.. böhü.

İşte bu da kapalı hali. Tabi üzerine yumurtalı sütlü yaglı bi sos sürülüyor ama bende kaşıkla onu sürücek sabır olmadıgından şöyle bi dolastırdım hepsi ortasında toplandı mübarek vezuv yanardagı..

Dikkatinizi kekikle çizilmiş M kalp C ye çekmek istiyorum bu da böregime attıgım imza idi her ne kadar çivi yazısı - magara duvarı resmi standardından baş kaldıramasa da..

Bu da pilav efendiler. Ya o içindekiler ne yazık ki Şehriye degil, pirinçleri kavururken yaktım üzerinize afiyet.

ama bişeye benzedi pişince!

Tam gebermek üzereyken börek de pişti. bununla senkronize olarak pişen mantarlı tavuk yemeginin resmini cekemedim duman icindeydi ve foto. makinesi artık heder olmustu...korkuyordum

O esnada mehmet de eve geldi. Kokuları duyunca çok sevndi :)


böregi keserken kokusundan ikimiz de hipnoza girmiştik, mantarlı tavugu ocakta unutmuşuz ama allahtan yanmadan kurtardı mehmetcim.

Mesuttum, mutluydum, hala bitmedi yemekler, sanırım cumaya kadar yeter bu yemekler bize, oh ne güzel bişey ya evde yemek olması.

Bu da bonus, Kirpiye'm. hatırladıız mı minik kaktüsümü? Hani şu şekil - A da görüldügü gibi iş yeri masamı ve odamı süsleyen ayparçası.

Solmadı hala çiçekleri,
sivri sivri durur dikenleri
ama boyu büyümüş dimi ?
en azından yok alerjisi malerjisi.

Kirpiyem benim.. Mujck.

You Might Also Like

4 yorum

  1. ben ordaki m kalp c'yi ay yıldız sanmıştım başta. yıldız neden ayın arkasında diye merak etmiştim :D

    YanıtlaSil
  2. hiç sormayın rükneddin bey. resim-iş iyidir esasında benim fekat heyhat, el becerisi sıfır, yufkanın dalgalı yüzeyi ve kekik in dagılma egilimi ile hesaplamaya kalkarsak sanırım bizi türk mühendisler bile kurtaramaz..

    YanıtlaSil
  3. dostum böf stragonof demişsin ama bu kıymali börek.

    YanıtlaSil
  4. Kıymalı börek cok istah acıcı görünüyor. Yummy!

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim