Kriz mi geliyor göklerden ne?

  • Kasım 16, 2008
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments

blogumun degerli okuyucularindan özür dileyerek basliyorum yazima. bir ciddiyetsiz, iki ciddi, üç manyakça yazılar yazarak bu web sitesinin konseptini dönen bir hulahop 'a çevirdigimin farkındayım. ama ben zaten günlük hayatta da oldukça dengesiz, bir öyle bir böyle biri oldugum için, malesef yazılarımın da belli bir çizgisi olmuyor. bir önceki yazımda saçma sapan zındıklıklar peşinde koşarken bir sonraki yazımda da ciddi konulara girebiliyorum. Eveeet bu yazı az evvel babamın beni araması ile şekillendi. allah aşkına aç Yaşar Erdinç'in yeni yazısını oku dedi.

Yaşar Bey'in 36/42 para harekatı adlı kitabını okuyan var mı bilmiyorum. Krizleri ve ekonomiyi inceleyen şahane bir kitap. özellikle ekonomi bilgisi olmayan birine en baştan alfabeyi öğretir gibi anlatıyor.
Yaşar erdinç e çok saygı duyuyorum. Krizler konusunda tam bir uzman adam. Sadece belki yazdıgı yazılarda bu8 kadar iddialı ve kendine güvenli olmasa-ukala mı desem yoksa- çok daha fazla insanı inandırabilecek dediklerine.

Eğer çalışıyorsanız,ekonomiye katkınız varsa, lütfen - hatta muhakkak- şu yazıyı okuyun.
http://www.bilgeyatirimci.com/yasar_erdinc/view/6362/kr_z_plani

Ben, Allah biliyor ya hükümete kesinlikle güvenmiyorum. 2009 da 2001 krizinden beter bir kriz yaşayacağımızı düşünüyorum. Dünyadaki krizin Türkiyeyi etkilemeyecegini düşünmekve savunmak için ya saf (ya felaket tellalı olmamak istemek) ya da düzenbaz olmak gerekir bence.

Bilmeyenler olabilir. Vestel geçen hafta 15 mühendis çıkardı. ciddi bir küçülmeye gidiyorlar. benim şirketim, adını vermeyeyim, türkiyenin en büyük 10 sanayi kuruluşundan biri olmasına ragmen 2009 başında eleman çıkartılacagı söyleniyor. birçok kişi, "abartmayın yahu, şirketler eleman çıkarmak için krizi kullanıyor" diyor. Peki o halde nasıl oluyor da haciz davaları %100 oranda artış gösteriyor?

Nasıl oluyor da bankalar önceden kurumsal veya bireysel açtıkları kredi musluklarını kapatıyorlar? Hiç kimse borçlanmaya gitmiyor, evler satılmıyor, emlak piyasası sütliman, ne olacak bu işin sonu?

Kriz geliyor anne, korkuyorum.

You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim