Diş Telleri

  • Nisan 30, 2008
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 2 Comments

Yaklaşık bir senedir agzımda diş teli var. Büyük ihtimalle seneye çıkaracagım.
Dişlerim çok egri olmasa da 26 yaşına dek beni terketmemiş sadık süt dişim bana daha fazla dayanamadı geçen sene ve onu bir gün uykudan uyandıgımda agzımda buldum. kanlı bir leke bırakmıştı geride.

öyle minikti ki, köksüzdü, küçüktü, bunca yıl nasıl tutunmuş orda, ne kadar çok seviyormuş beni diye hayret ettim. yıllara dayanamayan saçlarım utanmalılar bence. (arada 1-2-3 diye beyaz tel sayıyorum)
O küçük dişi allahın belası diş perisine veremedim tabi. Zaten kevaşe karı artık gece o bar senin bu bar benim dolaşıp dagıttıgından mı ne uzun süredir diş toplamıyormuş. Lanet olsun şu memur zihniyetine. her ay maaşım nasıl olsa yatıyor diye iyice sapıtıyorlar. Ben de dişimi kolye yapıp onu boynumda taşımaya ve ona " bak sen artık direnemedin ve düştün ama şimdi de ben seni terketmiyorum" mesajı vermek istedim. ama bir türlü ondan nasıl kolya yapacagımı bulamadım. Onu delmek istemiyordum. bişeyin içine koysam gün ışığı göremezdi zavallı. bu konuda fikirlere açığım hala bir çözüm bulamadım ve o zavallı küçük diş her gün evde yalnız beni bekliyor.

O düştükten sonra agzımın ufacık oldugunu söyledi doktorlar. yapma diş eklemek için orda ufak yer varmış ve zaten arkadaki dişlerim tam çıkamamış bile. ohoo uzaylı agzı gibidir benim agzımın görünmeyen kısımları. Doktor bana arkadaki dişleri düzeltirsek bize nobel ödülü vermeleri lazım dedi braketleri takarken.

Braket dediklerim metal en ucuzundan yani. Aman nasıl kaprisli nasıl geçimsiz şeyler anlatamam size. ilk hafta bütün agzımı yara yaptılar. neyse ama dişlerim iyidir geçinmeyi ögrendiler hepsiyle.

Şimdi en büyük korkum o braketlerin arkasında leke oluşması. İnanın ben dişlerimi hiçbir zaman düzgün fırcalayan biri olamadım, olmadım. Haftada bir fırcaladıgım zamanlar oluyordu eskiden. Şu an hergun fırçalıyorum ama asla 3 ögün fırcalamayı beceremiyorum. Bu yüzden hem dişlerim lekelenecek hem de çürüyecek diye korkular içerisindeyim. Oral b den de şaşmam hiç diş fırcası konusunda. (doktorum onu söyledi napayım)

Böyle işte. tamam dişlerim saglıklı olacak cillop gibi durucak ama umarım fırçalama konusundaki özensizligim gelip basımı yakmaz. tey tey.

You Might Also Like

2 yorum

  1. benim de takmam lazım ama ben 21ime gelmişim takmamısım, artık hayatta takmam mantıgıyla bakıyordum, 26 yasında bir insan olarak bana bu yazınızla kendine gel mesajı verdiniz, simdi onu aldım, az sonra kelimemi dogrulayacagım ve gidiyorum.

    YanıtlaSil
  2. yaa ne diyosun, 40 yasında bile tel takan var, gözümle görmesem inanmazdım. yaşı yok ki bunun biran evel düzelt bence dişlerini.
    çene yapısı darlıgı falan yoksa kısa surede inci gibi dizer doktor =)
    yalnız muhakkak ortodontist e gidilmeli, diş hkeimleri yetersiz kalıyor bu konuda.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim