Hamish ve Bebis

  • Mayıs 21, 2019
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments

Beynime kazinan bir aniyi yazmak istedim, uc gundur aklima geldikce gulup duruyorum cunku. Belki unutursam acar okurum ileride.

Benim oglanin 3yasindan beri tanis oldugu, cok sevdigi bir arkadasi var. K  diyelim buna. K'nin ailesi middle classliktan buhran gecirme noktasinda bir aile. Yasam tarzlari aile su bu, universite ile derin baglar, her sey tastamam kirk takim tekmil british yerli ve milli priviliged beyaz ingiliz. Neyse kadini seviyorum. Hem cilgin, hem katolik oldugu icin 3 tane cocuk yapti bunlar. E tabii haliyle de surum surum surunuyorlar.

Gecenlerde parka gidelim mi diye bir mesaj geldi. Cok sasirdim cunku normalde oyle ayni gun surada burada bulusalim mi diye mesaj yazmak namussuzluk gibi bir sey bu ulkede- cok ayip! Short notice vererek bir sey sormak, bir sey istemek ingiltere'de gormus gecirmis insanlarin yapacagi bir sey degil ve sevilmez bir huy (Turkiye'den gelip bu britanya toplumu kodlarini cozene kadar insanin gobegi nasil catliyor onu ayrica anlayin)

Sasirdim yani, ama dedim ki kendi kendime demek ki bu bayagi zor durumda. Gittik parka. Gercekten de uzerine ususmusler, parca parca bolusmusler. Cocugun biri iniyor ustunden anne viyyy diye, oteki cikiyor anne hiyyy diye. Cocuklari ne kadar az sevdigimi bilenler bilir, Gorunce beni afakanlar basti. Acidim kadina ya. Gercekten hicbir insan bu muameleyi hak etmiyor. Dedim ki biz Benim oglanla falanca filanca yere pizza yemege gidecegiz, istersen, sana kolaylik olacaksa, K'yi de alalim. Cocuklar hemen atlayip ziplamaya basladilar evet evet diye. Kadin cocugunu kenara cekti, on-fircalama yapti (oyle bir disiplinli ki size anlatamam, cocuga soyle bir bakisi yetiyor dut etmeye) bak sakin Ova'nin sozunden cikmayacaksin, yaramazlik yok dedi. Ben bunlari bisiklete koydugum gibi zavalli kadin anami bir cocuk eksik ve bir dert az biraktim. Benim keyfim yerinde. Oglanlar cok iyi anlasiyor. Ufak bir sicma krizi disinda hicbir sikinti yasamadan basarili bir yemek yedik.

Benim oglanin okulunda "ozel bolgeler" egitimi vermisler, ondan beridir, private partlarimi kimse gormesiiin diye delleniyor cocuk. Kakasi gelince arkadasini tuvalete sokmak istemedi, biz kapida bekledik kendi kendine sicti. Diger yavrucak da, korkma ben senin private partina bakmam :((( dese de dinletemedi ama neyse, o badireyi atlattik. Tuvalet kapisinda viyaklayan iki cocuk arasinda kalinca, bir kez daha kendimi anneligi bir kere tattigim icin tebrik ettim. Iki cocugu olanlarin cocuklari cok mu melek? Yoksa artik batti balik yan gider mi diyorlar bilmiyorum ama cok zor.

Neyse, oyunlar oynandi, dondurmalar yenildi, ben bunlari bisiklete tepistirdim. O arada yanimizda kadin kiligina girmis bir amca peydahlandi. Simdi boyle ustune dusununce, tam da ruya gibi bir gunmus yani! Ben cocuklari bisiklete baglarken cocuklara cikolata vermeye calisti almadim. Cocuk benim cocugum degil olmaz yani. Biraz da ilginc bir tipti, cani muhabbet etmek istiyordu sanirim, ama durup konusamadim. Omuzlarimda ikinci bir cocugun sorumlulugu var; boru degil!Atladik bisiklete dustuk yola.

K'nin guzeller guzeli evinin vitrayli kapisina dayandigimizda hatirladim; annesi demisti ki, eve geldiginde, ben olmayacagim, kuzenim babysit edecek cocuklari. Iceriden gelen bebek kitlama sesi bana "ulan bu kuzen nasil kuzen, bu cocuk aglamaktan maddenin gaz haline geciyor!" diye deli deli dusunceler zerk etti. Cocuklar kosup kapiyi pata kute caldiklarinda ben hala bisikleti duzeltiyordum. Kapiyi 16 yaslarinda bir oglancagiz acti. K, heymi heymi diyodu, megersem, cocugun adi Hamish'mis. Hamish gozlerinde umursamazligin engin ufuklara yelken actigi, tuzu kuru bir tip. Zavalli bebe iceride bebek aglamasinin 3. ve sesi kabaklastiran asamasina gecmis bagirip duradursun; benim oglanin arkadasi kikirdayarak iceri kosturdu.

O an dusundum, bu cocuk ileride bunlari hayal meyal hatirlayacak. Hani camin ustune elini dayarsin, biri de gelir eline kendi elini yapistirir ya, ben de bu aniyi aldim, onun anisina yapistirdim kafamda. Annemin kuzeni hamish vardi, kardesimi aglamaktan patlatirdi der mi acaba buyuyunce? Bu hamish aciksa ekmek vermez, susasa su vermez lan bu cocukalra. adamin misyonu belli, cocuklara bakmak degil, olmediklerinden emin olmak. boynun devrilsin hamis. K'nin annesi de yazik, ortancayi yuzmeye goturmek icin hamis'e muhtac. ne etsin bacim, onu 3 cocugu yaparken dusunecekti, veya iyi bir nanny'den parayi esirgerken....

You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim