yonetilmesi imkansiz hale gelen sosyal aglar

  • Eylül 22, 2011
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 3 Comments

su sosyal medya muhabbetinin dengesizce yayilisi beni yavas yavas bunaltmaya basladi cidden.
2006 - 2007 de facebook iyiydi hostu, simdi bir sekilde kendi esekligimle beraber korkunc bir canavara donustu.
kendi esekligim cunku ona buna yorum yapan, habire yaldir yaldir resim yukleyen yine benim

ben ayarlarimin hepsini minimum'a indirdigimi dusunurken beni henuz listesine eklememis baska bir arkadasin vasitasi ile
bazi fotograflarimin kabak gibi ortalikta oldugunu fark ettigimde cok canim sikilmisti. neyse sonra tekrar ayarladik
emin olduk iyice. (profilimin kabaklik yuzdesini anlamak icin benle sifir iliskide olan dummy bir hesap bile actim )

neyse bunu gecelim simdi de google plus cikti. gene bende angutluk, seyim hiyar diyene tuzla kosar gibi gittik ilk gunden
uye olduk davetiye gelince. ibneler isi biliyolar davetiyeyle olunca daha ozel bisey gibi geliyo, cekiyo seni.

neyse simdi bu halka acilmis(!)
dunden beri tanimadigim insanlar tarafindan ekleniyorum

bu insanlar benim profilimi goruyorlar mi?
fotograflarima ulasiyorlar mi? picasa web albumume falan?
vallahi artik kontrol etmeye mecalim yok. o yuzden aksam eve gidince google plus'imi carttadanak kapatacagim

gereksiz zaten facebook varken. ona anca alistik

ben bilgisayar muhendisiyim bana bile zor geliyor habire degisen menulere, gizlilik-security / permissions
alt yapisina alismak. simdi bir de git google plus i kesfet ne nerdeymis nasilmis, oldu canim.

google al beni ise, ancak o zaman yaparim bunu senin icin.
ama cidden bu canavarlasan sosyal aglara yem olmak istemiyorum vallahi.

You Might Also Like

3 yorum

  1. Sorma ya, daha bir facebook a gireyim de şu albümümü şu profilimin bilmemnesini gizleyeyim demedim. Daralıyorum valla her şeyim de kabak gibi açık sanırım. Zaten kimse görmesin istediğim şeyi koymuyorum, toplam 2-3 albümüm var fotoğraf yüklemeye bile üşeniyorum. En beteri de biri gelip şurdan şunu nasıl gizlerim, beni filancanın kolancası görür mü diye sorunca hık mık etmek. Feysbuk mehendisi miyim ben be, de hayde.

    YanıtlaSil
  2. ben artik oglanin yuzunun gorundugu fotolari, yegenlerimin fotolarini facebooka koymuyorum. cok zekiyim ya, facebooktan baska yerlerde de eylesmniyorum. pazartesi ne oldu sor bakalim? hadi sor, sor. sen sormadan soyleyeyim sirket ici bir presantasyonda linkedindeki fotomu gordum. linkedini de kullanmiyorum, hintli arkadaslar projeyi bitirip gidince istemislerdi. ben de onlarla kontagim olsun diye acmistim. o foto linkedin disinda bir yerde yok, bir de mosnterboard belki emin degilim. ve sirketten bir buyukbas demek ki gidiyor o linkedinin, screenshot mi aliyor yoksa print mi ediyor bilmiyorum ama benim netwrokumde bile degil,fotomu alip kafasina gore presentasyonlarinda kullaniyor. ki bak bu yakaladigim, yoksa bilmedigimiz kimbilir neler oluyor

    YanıtlaSil
  3. Eve geldim 1 günlüğüne yazayım dedim hemen..Facebookta beni delirtiyo.ben sevmiyorum resimlerimin webte olmasını..facebooku da belli bi grupla iletişim kurmak için açmıştım ama iş dallandı budaklandı.genede pek çok kişi eklemedim,resim koymuyorum.ama gelen geçen koyup etiketliyo.bana sinir geliyo.
    birde şimdi değilmiş facebook hiç sevmedim!bence eskisi güzeldi ne bu böle şimdi..
    bacı ya profillerine bakıldığını görmüyo kimse de mi, bu yeni halde?eğer görüyosa..sen düşün ben demiyim

    G

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim