En İyi On Korku filmini ben seçtim!!! (Bu kadar hizmet hiç bi blogda yok)

  • Temmuz 31, 2008
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 3 Comments

Evet sevgili okuyucularım, düşündüm taşındım, blogumun görünümünü değiştirdim ama internet dünyasına ne gibi katkılarım olacak simdi benim diye bir boşluğa düşmüş bulundum.

Bu yüzden sinema dünyasının sarsacak bu listeyi size gururumla birlikte masanın üstüne koydum. Alın izleyin bu filmleri. Daha evvel baska bir internet sitesindeki bir yazımda demiştim ki, ben fimlere entel dantel ve sanatsal açılardan bakamam kardeşim.

Filmler benim için ikiye ayrılır:

1- izlemesi zevkli olanlar
2- izlemesi zevkli olmayanlar

işte şimdi size izlemesi benim açımdan çok zevkli olmuş bazı korku filmleri. bazı diyorum, çünkü en güzel film henuz izlenmemiş olandır timoti..



Skeleton KEY

Dehşet bir son, akıllıca bir öykü. Bayılmıştım bu filme ben. Kate Hudson kardeşimiz ve güzelliği de eklenince özellikle erkekler için tercih edilebilecek bir korku filmi haline geliyor.


Ben bu filmin hakkının yendigini düşünüyorum. Çünkü hikayesi, sonunda ödül vererek bir sabır taşı olmanızı sağlıyor.


Korku inanmaktır! Ne kadar da dogru. İnsan inanmadıgı bilmedigi seyden korkar mı?

İşte bu yüzden ki, inanınca fena seyler basına gelecegini bile bile "hah inanmyıorum kii ben" diyemiyor kahramanlarımız.




The Others

Nicole Kidman bacımızın o zamanlar daha botokslar yemedigi ve androidlere benzemedigi tazecik zamanları idi. Kardeşim geldi bir gün "abla film aldım, gel izleyelim" diyiverdi. İşte others i böyle izledim. ne ilginç bir hikaye degil mi?

Efendim bu film, sürpriz sonlu filmler furyasında, I see dead people- Sixth Sense ilen aynı yolun yolcusu olsa da, yine de sonunda "vay anasını" dedirtmeyi başarıyor.

Evet, ben sürpriz sonlu film seviyorum. Ne güzel dimi?


The Grudge 1-2

Bu filmleri çok boktan bulurlar. Neye göre kime göre? Korku filminin misyonu sanat adına birşeyler ortaya çıkartmak degildir ki. Bir Korku filmi, izleyenler altına sıçıyorsa başarılıdır.Ben bu filmde sıçtım arkadaşlar. Hem de kendimi tutmamacasına.

Çok başarılı. Kayako ablamıza selamlar.

The Shining



Sanırım Shining i izlememiş korku filmi fanatigi yoktur. İnanılmaz korkunç bir film. kimi yerlerde insanın tüylerini diken diken ediyor, sinirlerini bozuyor, delip deşiyor. Hayatımda izledigim en basarılı kitap uyarlaması! Stephen king in türkçeye medyum olarak çevrilmiş kitabını okuyanlar ne demek istedigimi anlayacaklardır. Bunun bir de yeni çekimi var 90 ların sonunda çekilmiş olsa gerek, o bile fena degil yani. Sanırım içimizde, izole, ıssız, medeniyetten cok uzaklarda bulunan yerlere dair ilkel bi korku var ve bu filmi o yüzden korkutucu buluyoruz.

Bu hayaletli otel olayı o denli populer ki, bunun ekmegini Vampire the Masquarade gibi oyunlar bile yedi. Ah.. bir de 1408 var tabi..gelelim ona.

1408

Bu filmin hikayesi de Stephen King abimizin ellerinden çıkma. Shining de oldugu gibi yine bir seytani otel var, yalnız otelin tamamı degil de sadece 1408 nolu odası. Özellikle odada duvarda asılı bulunan tabloların gerçek yüzlerini gördügümüz sahne benim için bir korku filminden alınacak faydanın maksimize edilmesi idi.
Bence kesinlikle izlenmesi gereken bir film. Neden benim begendigim filmleri eleştirmenler yerden yere vuruyor anne?

Ringu-Ring

Her ne kadar ikincisini sevememiş olsam da ilk film, sadako ve çektigi-çektirdigi tüm acılar, aklımı almıştı. Efendim bir çocuk düşünün. Babası deniz cini gibi bişey! Annesi desen ucubik olarak kabul edilmiş. İntikaaam-Nefreeet diye yanıp tutuşuyor. Korkuyorum anne. bu kadar açık. Televizyonun karlı görüntüsüne bakarken bi hoş oluyorum bu filmi izledigimden beri. (seven deyyyssss)



Efenim Sadako burda secde etmiyor hayır. Tvden çıkıyor kendisi, kuyulara düşmüş falan filan hani, beyle bi acılar cekerek gözünü belerterek adamları zımbalıyor. O kısmı tam nasıl başarıyor bilemiyorum ama çekildiginde adam fenafillah oluyo, kayıyor, morarıyor, agzı yüzü bi tarafa gitmiş oluyor böyle. Tövbe tövbe!


The Orphanage - El Orfanato

Pek yeni, pek bir pan's labyrinth tadı geliyor agzımıza, ama ben sevdim bu filmi. Ciyak ciyak bağırmışlıgım vardır efendim, gülmeyin, cidden ananısikiieeeem! diyerek ciyakladım korkudan, çok korktum, öyle böyle degil, öldüm bittim hatta. üff.. allahım bi insan neden cocugunu alıp derin magaralara götürür ki.. Ölmüş kadının neden başında durur ki?

Bunun sonu da çok sürpriz. Yazık ya.. ben çok üzüldüm. Cidden. Ağlattı bu film beni.

Darkness

Bu filmcegiz de çok bilinmez, ama sağlam bir korku filmidir. Çakan şimşek altında görünen çocuk siluetleri.. bırrrrrrr. annecim :( korkunc işte. tavanda bi yaratıklar falan geziyodu, karanlıktan korktum ben bu filmi izledikten sonra. (yalan yahu önceden de tırsaktım)



İşte efendim, bunlar, bendenizin korku filmi deyince ilk anımsadıgı şeyler..

Korku filmi lan bu, adı üstünde, korkutmalı, cigirtmalı, acı cektirmeli, bagırtmalı. Oha. abarttım galiba biraz.

Benim gibi korkudan ölerek yine de korku filmleri için deli olan biri daha var mıdır acaba?

Mazoşist bi yapım da yoktur aslnda ama yine de korkmayı, kalbimin küt küt atmasını çook seviyorum.

(küçükken beşikten düşmüşüm, evet.)

You Might Also Like

3 yorum

  1. the shining gerçekten 1 numara zaten onu da stephen king yazmış ama kubrick sonradan bırah yaa'yı basıp kitaptan iyicene sapmış. zaten bazı sahnelerin ne olduğu ancak kitaptan sonra anlaşılıyo öyle bi ucu dışarda kalmış falan ama yine de 1 numara şayning!!! all work and no play makes jack a dull boy'ların sahnesi beni dehşete düşürmüştü bu adam yazıp çiziyo diye düşünürken bir anda lan? dedirtmişti. kubrickin işi biliyor! ayrıca halka yorumu da süfer!!! gözleri belertip milleti fenafillah yapmak falan imdb'ye direkt aynen böyle yazmak lazım bunu

    YanıtlaSil
  2. gavurlar anlasa yazardım ama malesef bir de ingilizcem bunu direkt cevirecek kadar muazzam degil! siz cevirin bari de sinema dünyasına bir hizmetimiz daha böylece tarihte altın bir sayfada yerini alsın.

    YanıtlaSil
  3. o zaman yazının orcinalitesi bozulur gavurlar türkçe öğrensin bizi ilgilendirmez :D

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim