kendime ve herkese hatırlatmak için: Hayvanlar üzerinde test edilmiş ürünler

  • Şubat 10, 2010
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 20 Comments

Siz evde, çocugunuza, deney - test yapıyor musunuz?


hayır mı? 

Peki, o halde neden hayvanlar üzerinde onları öldürene dek denenen ürünleri alıyorsunuz?

Ben bu sabah nerdeyse Clinique sabun alacaktım. Clinique cruelty free products listesinde yok.
Sonra kendine gel dedim, salak, daha 1 ay önce o korkunç resimlere bakmadın mı? Lush ın internet sitesinden aldım ben de.

Şöyle bir alıntıyı paylaşmak istiyorum. Okuyun. okuyalım.

Özetle ne diyorlar?

 Göz testleri: kullandıgımız kozmetikler, canlı ve ayık tavşanların gözlerine damlatılıyor. Körlük, şişlikler, kanlanma sonuçların sadece iyimser ifadesi.

Deri Testleri : Tavşan, Guinea Tavşanı (hamster gibi bişey), Hamster gibi hayvanlarda bu kozmetikler deneniyor. deride ülserleşme, kanama, çatlama... sonuçları görene kadar devam ediyorlar. 

Zehirlenme testlerinde hayvanlara zorla bu maddeleri içiriyorlar. Köpek, Kedi.. 
Kimi ölüyor, kimi kusuyor. Ama hepsi, yanlarına gelen insanlardan böyle bir kötülüğü ummuyorlar. 

Kendimden ürktüm bugun. resmen alacaktım yani hiç düşünmeden. hatırlamak için beynime raptiyelemeliyim, ben bundan sonra hayvanlar üzerinde denenmiş ürün kullanmayacagım,
ben bundan sonra bu pisliklere alet olmayacagım. 

Cruelty Free ürünler kullanmaya başlamak için tıklayınız

http://www.caringconsumer.com/index.asp


Önemli not:
Clinique ürünleri, hayvanlar üzerinde test edilmemekteymiş, (bkz. bu yazının yorumları)
ben yanlış biliyormuşum :)

You Might Also Like

20 yorum

  1. ya bunlar resmen sapıklık. yemin ederim ki benim dimağım almıyor. bu canlıların insanlardan daha değersiz olduğuna kim karar vermiş de zavallıcıkları bunlara yapabiliyorlar?

    sene 2010, hala yok mudur bunlar zararlı mı değil mi anlamanın başka yolu?

    YanıtlaSil
  2. Tam listeyi nereden edinebiliyoruz.Ben clinique kullandım çok üzüldüm yazıyı okuyunca :(

    YanıtlaSil
  3. Hesionka, kesinlikle. artık bu bilince sahip insanlar olarak, bu rezalete alışveriş ederek destek olmayalım.

    YanıtlaSil
  4. Archilemi,
    http://www.gocrueltyfree.org/companies.php?s=A&sentence=1

    burdan a'dan z'ye zulümsüz ürün satan firmaların listesini görebilirsin..

    YanıtlaSil
  5. alla alla ben de anlamadım lush ve body shop en bilinen cruelty free markalardır halbuki?

    http://www.uncaged.co.uk/crueltyfree.htm

    http://www.petadishoom.com/yourlife/cruelty-free.asp

    http://search.caringconsumer.com/search_company.aspx?Com_Id=439&Donottest=3&Product=0&Dotest=-1

    YanıtlaSil
  6. dur ben bu linkleri de koyam o halde anlaşılan ordaki liste eksik

    YanıtlaSil
  7. ben de öyle biliyorum tatlım ya bu listede göremeyince panikledim, şüphe düştü içime huff o_O

    YanıtlaSil
  8. :))
    bence kesin eksik o liste.

    lush pahalı gelince body shop a gidiyorum

    türkiyede bu işler yaygınlaşsa, aynı hassasiyette türk markaları da çıksa keşke. asgari ücretle çalışan adama da hak vermek lazım, nasıl alsın lush tan :\

    YanıtlaSil
  9. lush ta 9 tl kargo parası aldı ama yuh yani! :DDDD

    YanıtlaSil
  10. Ben son baktigimda Clinique o listedeydi yav? Hay allah. Ben de kullandim, hatta listede ismi var diye bilhassa tercih bile ettim.

    Bu arada Body Shop o listede varsa da olmamali, zira L'oreal aldi Body Shop markasini diye yazdi gasteler birkac sene once. Oradan ne alsak odedigimiz para L'oreal'in de sahibi olan sirkete gidecek, ve L'oreal bana misin demeden hayvan kiyimi yapan bir firma.

    YanıtlaSil
  11. Magissa, ben hep body shop un pazar payı arttıkça loreal kıyımdan vazgeçer diye düşündüm. ama senin dedigin de dogru. bu konuda kararsızım açıkçası :(

    YanıtlaSil
  12. magissa, clinique burda badlist te

    http://clarahost.clara.net/www.uncaged.co.uk/crueltyfree.htm


    bu arada, loreal lancome un degil mi?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    Blogunu bir süredir takip ediyorum. Yorum yazmak bugüne kısmetmiş.

    Verdiğin linklerden test yapmayan firmalarım listesini pdf formatında indirirsen clinique in burada yer aldığını göreceksin. Bu aralar clinique ürünlerini kullanan biri olarak yazını görünce kötü hissettim kendimi ama dökümanda görünce rahatladım. Benim gibi kullananlar varsa rahatlasınlar diye yazdım affına sığınarak...

    YanıtlaSil
  14. Selam, nslnsl

    aşkolsun, affına sığınmak ne demek? :)
    benim her yazdıgım dogru olamaz ki. sizin yorumlarınızla ben de ögrenmiş oluyorum :) çok teşekkürler, yazıyı güncelleyeyim hemen.

    YanıtlaSil
  15. Ohh rahatladım cidden.Böyle birşeyde insanın payının olduğunu bilmesi çok üzücü .

    YanıtlaSil
  16. Merhaba bu yazı için ellerine saglık..Yalnız bende bu konularda araştırma yapan biri olarak Clinique nin hayvanlar üzerinde test etmedigini biliyorum.(En son geçen sene kontrol etmiştim)Body Shop ise hayvanlar üzerinde deney yapmasalar da Loreal'ın bünyesine girdiklerinden oraya kanlı para aktarılıyor:( Lush'ta ise hiç bir sorun yok güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  17. sevgili merope iznini bekleyemeden bir kısmı alıntı bir kısmı ekleme tarzında bir post hazırladım bu konuyla ilgili..teşekkür etmek istiyorum bu etkileyici yazı için.selam.

    YanıtlaSil
  18. Leyya, memnun oldum :) teşekkür ederim ben de sana duyarlılıgın için...

    YanıtlaSil
  19. Meropa bloğumda bahsettim bende bu uygulamadan.Hatırlattığın için tekrar sana teşekkürler

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim