Çilekli tart...Vuuuuuu

  • Nisan 18, 2010
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 22 Comments


İçimdeki mutfak şeysi pörtledi gene..zaten epeydir kek pasta falan yapmıyordum.
bugünlerde kendimi mutfağa atayım, tüm gün börekler pastalar tartlar turtalar pişireyim;
vallaha canım bunu istiyor. yemek pişirmek bir nevi terapi.
hele böyle yeni tarifler görmüşsem kıçı kurtlular gibi illa ki denemem lazım.


mmmm
gerçekten nefis bisey bu. keki yani gavurun pie crust dedigi kısım cok asırı tatlı degil ve bence onu guzel yapan bu. hemen tarifi vereyim. Ben de eşimin yengesinden aldım bu tarifi :) kendisi uzun seneler avrupada yasamıs orda bu tarz pratik pastaların keklerin hepsini ögrenmiş :)
gerçekten çok basit bir tarif. yapmak için sadece tart kalıbı gerekiyor, normal kek kalıbı üstüne malzemeleri dizmek için elverisli degil.

150 gram un
2 yumurta
65 gram toz seker
75 gram marganin
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 cimdik tuz

üstü için:
dr oetker cilekli jel
500 gram cilek (benim gibi yatay dizecekseniz..eger cilekleri 
dikine koymak istiyorsanız 800 gram cilek efendim)


Bu malzemelerin hepsi 5 dakika mixer ile çırpılacak.kek hamuru gibi olmuyor, daha katı bir hamur.
180 derecede fırına atın. benim fırınım turbo, gidip gelip baktım ve altın sarısı renk aldı.. o zaman çıkardım.

 cilekleri fırından çıkardığımız pişmiş tart hamurumuzun üzerine dizin.
jöle-jel i paketinin üstünde yazdıgı gibi hazırlayın. jel katılasmadan cileklerin üzerine sürün


ben yediğimde yanında krema ile servis edilmişti ve bu çok hoşuma gitti. yalnız kremşanti degil KREMA olacak. marketlerde pınarın küçük ve büyük kutularda krema diye satılıyor. inanılmaz lezzetli oluyor krema ile yemesi..
denerseniz siz de yorumlarınızı yazın. aman allahım içime bir ev hanımı kaçtı benim :))

You Might Also Like

22 yorum

  1. muhteşem görünüyor ve çoook canım çekti =/

    YanıtlaSil
  2. vuhuuuu çok leziz görünüyor,eline sağlık ;)

    YanıtlaSil
  3. oha be abiii. muhteşem gözüküyor, eminim tadı da öyledir o_O
    rejimdeki adama yapılacak şey mi bu?? tam midemden furdun beni! hainnn >_< ühühü

    YanıtlaSil
  4. oha be abiii. muhteşem gözüküyor, eminim tadı da öyledir o_O
    rejimdeki adama yapılacak şey mi bu?? tam midemden furdun beni! hainnn >_< ühühü

    YanıtlaSil
  5. HOBAAAA..
    bende istiyorum bende bende
    bana da bırakın çarşamba gelince yicem :Ç !!!!

    YanıtlaSil
  6. vuhuuuu bi uyudum herkes gelmiş :p

    ya canınızı çektirmek degildi amaç :))) ama diyim ki ben de yemedim ben de diyetteyim!

    Bella, sana canım feda sen gel yaparım ben yenisini Allahın tırtosu, çarşambaya kalır mı bu?

    YanıtlaSil
  7. sabah sabah daha fotoya bakınca bile kan şekerim tavan yaptı! hemen yapılacak, afiyetle yenilecek, kulakların çınlatılacak :)

    YanıtlaSil
  8. sabah sabah daha fotoya bakınca bile kan şekerim tavan yaptı! hemen yapılacak, afiyetle yenilecek, kulakların çınlatılacak :)

    YanıtlaSil
  9. Ege izmire geldiginde tez yapılacak! :)) sana pastane mamulu yidirtmem Egem, ellerimlen yapar dizerim önüne

    YanıtlaSil
  10. ne guzel olmus. ben de yemek psiriyorum ama kurabiye kek gibi seyleri yuzume gozume bulastiriyorum. ama asil da onlar onemli. istiyorum ki oglum anne kokusuyla bademli kurabiye kokusunu kafasinda birlestirsin, proust gibi kitaplar yazmasa da. senin tarifini deneyecegim ama, kimbilir belki bu kez tutar

    YanıtlaSil
  11. çilekler kölen, tartlar uşağın olsun, geliyorum ülen, tutmayın beni!!!

    YanıtlaSil
  12. Nilufer, yavrum, tek eksigin o olsun. ben senin gibi olsam daha ne isterim hatun!

    YanıtlaSil
  13. Ege, uu beybi, güzel bi hareketlenme oldu bende :p ahahahah

    YanıtlaSil
  14. harika görunuyor, deniycem datlum. saol

    YanıtlaSil
  15. Ayy sen çok yaşa:))))

    Ellerine sağlık süper gözü
    küyor vuuuu:D

    YanıtlaSil
  16. ella deneyince sen de yaz e mi ? :)))

    pembe tatlar, seninkiler kadar olmaz sekerim ama biz de böyle idare ediyoruz işte :p

    YanıtlaSil
  17. ohannes, ben ki tatli sevmeyen biri olarak omrunde agzina turta surmus biri degilim, benim bile yapasim geldi. cok guzel gorunuyor cunku. ben yaparim baskalari yer artik :p

    YanıtlaSil
  18. unutmayayim diye yazinin linkini kaydettim hatta eheh

    YanıtlaSil
  19. Edorascım, beni çok mutlu ettin :) linki kaybetsen de ben sana yazar gonderirim hiç merak etme. hatta yakınlarda izmirdeysen yapar gönderirim :)))

    YanıtlaSil
  20. eheh tesekkur ederim cok naziksin :) ama birak izmir'i, turkiye yakinlarinda bile degilim bir suredir. bir turk'un elinden cikan her turlu yemege cennetten meyve gozuyle bakmaya basladim, turtaya boyle bakisim da ondandir belki :)) (ingiliz yemekleri sucks huleyn)

    YanıtlaSil
  21. amaniiin uk mi? yaşamayı hayal ettigim bi yer :) çalışıyomusun yoksam orda?

    YanıtlaSil
  22. yok yav ogrenciyim, master :) is hayati zor geldi, ogrencilige dondum :p burayi da chatbox'a cevirdik yalniz eheh, aslinda koysana kenara koseye oyle bisi, negzel olur. eskiden vardi sankim?

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim