Metro rezaleti! İzmirliler kadar koyununu görmedim.

  • Aralık 08, 2010
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 8 Comments

memleketim diye çok geçirmek istemiyorum ama, her geçen gün izmir'den ve izmirlilerden daha bir rahatsız oluyorum. Evet ben de izmirliyim!

Bugün şu uzun zamandır (herhalde bir 4-5 senelik geçmişi var) açılamayan fakat nihayet geçen pazar açılan Çiğli - Menderes metro hattına bindim.

Tam bir kepazelik!

Nergiz istasyonunda YARIM saat bekledim. evet, tren yarım saatte birmiş malesef. Eh, bu kadar seyrek sefer olunca o kadar kalabalık oluyor ki zaten,  pres şeklinde gidiyorsunuz. Halkapınardan aktarma ile bornovaya gittim. Dönüşte yine treni kaçırdım, 35 dakika daha bekledim!

Metronun diğer tarafı yani Çiğli- aliağa ne zaman faaliyete geçecek belirsiz.. Söylentilere göre; Koyundere taraflarında bişeyler yapmayı unutmuşlar. bu yüzden de oradaki halk geçitleri kapatamazsınız diye isyan etmiş, açılış durdurulmuş...

Ben hayatımda bu denli özensiz, basiretsiz, beceriksiz bir proje daha görmedim. Metro bekledik; hafif raylı sistemimsi, yarım saatte bir geçen bildigin tren çıktı...

Ben izmirlilerdeki sevinci de anlamıyorum. Hatay hala kapalı, milletin anası ağlıyor. Bir Allah kulu da demiyor ki, bu şehir bunu mu hak etti bu güne kadar?

Yani izmirlilerin ayaklanması, bu metro rezaleti nedir? diye hesap sorması gerekmez mi?

Metro durağı evimizin önünde. Daha Trenin "t" si yokken, istasyonda güvenlik görevlisi beklemeye başlamıştı bile...Kaç senedir çalışmayan metronun güvenlik görevlisi bekliyor orada. kim ödüyor onun maaşını ? yazık günah yahu.

İzmir,  laik ve demokratiğiz, inanılmaz moderniz diye göğsünü şişirmeye devam et ama rica ediyorum; ağzını açıp havalara bakarken biraz da alamadığın hizmetleri, yaşanılan kalitesizliği, alt yapının günden güne kötüleştiğini gör!!!! avrupa kentiyim demekle olmuyor hangi Avrupa kenti bu trenimsi şeyi "metro" diye alıp bağrına basardı???

You Might Also Like

8 yorum

  1. :)
    umarım düzelir herşey.

    YanıtlaSil
  2. sevgili merope,

    izmir'de yaşamıyorum. o yüzden çektiğiniz eziyeti bilemem. ama bu projeyi dört dörtlük yapamıyorsa belediye. sanırım iktidar partisinin belediyesi olmamasının da payı vardır diye düşünüyorum. geçen haberlerde. bir chp belediye başkanı. sırf bu nedenle istifa edip. bağımsız olarak devam etmeye karar verdi.

    aslında söylenmeden önce biraz da bu açıdan bakmak lazım.

    YanıtlaSil
  3. @cakiltasi
    chp izmirde kaç senedir iktidar, kaç tane hükümet geçti baştan; ne yaptılar izmire?
    ben açıkçası gerçekten üstün bir hizmet hiç görmedim..
    hadi diyelim hükümet yüzünden oldu bu metro.
    e peki delik deşik, araba sürmesi eziyet olan yollar?
    her yagmurda sel basan bostanlı caddesi, alsancak?
    rezil çevre düzenlemeleri??

    YanıtlaSil
  4. Metro şikayetini anlarım da,

    "e peki delik deşik, araba sürmesi eziyet olan yollar?
    her yagmurda sel basan bostanlı caddesi, alsancak?
    rezil çevre düzenlemeleri??"

    Bunu anlamam. Türkiye'de yaşıyoruz. Türkiye'nin her köşesi böyle. İnsanlar okula gidemiyor, yolları yok. İstanbul her selde ne hale geliyor görüyoruz. Bunlar fix problemler yani. Böyle gelmiş, böyle gider. Türkiye, altapı denen zımbırtıdan habersiz. Böyle olduğu sürece de, yok niye orayı sel bastı, yok niye yollar böyle delik deşik demeye hiç gerek yok. :)
    Hele bunu şu belediyeyle, bu partiyle ilişkilendirmeye hiç gerek yok. Türkiye'nin diğer illerinde durum bambaşka olur, herkes bir elinde viski diğer elinde çikolata dolaşır, o zaman anlarım bu sıkıntını. :D

    YanıtlaSil
  5. Ben çakıltaşının sözlerine katılıyorum hele bir İzmir'li oylarını iktidar partisine verse bu işlerin hiçbiri olmayacaktı.Yaptırmıyor bitirtmiyorlar.Gavura azap gerek ya!

    YanıtlaSil
  6. lahana tarlası gibi yollar bütün türkiye'nin sorunu da hiç bir icraat yapmadığı halde ısrarla seçilen parti hakkaten dünyada bile sadece izmirlilere özgü meröpüm. aman iran olmayalım da tek vagonda 500 kişi de gideriz kafası :)

    YanıtlaSil
  7. Metro veya hızlı trenler açıldığında, başlarda seyrek seferler yapması çok doğal. İstanbul metrosunda yeni eklenen hatlara aylardır seyrek sefer yapılıyor.
    Sefer yapan trenler çok başarılı, havalimanından bindiğinizde valizlerinizi rahatça koyabileceğiniz geniş yerler var. Modern yapıdaki trenleri satın almışlar.
    Tabi ki Hatay hattı bir başarısızlıktır, başarısızlığın paydaşları iyi incelenmelidir. Aziz Kocaoğlu konuşmayı sevmiyor ama bence acilen açıklamalıdır işin ne olduğunu.

    Ancak 2 senedir İstanbul'da yaşayan eski bir İzmirli olarak, İzmir'de sanatın kültür etkinliklerinin ulaşılabilirliğini özlemiş durumdayım.

    YanıtlaSil
  8. Aliağa hattı ne zaman açılacak, başkan bunu söylesin..
    hiçbir yerde hiçbir açıklama yok. sözde 29 ekimde hepsi açılmış olacaktı!

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim