gerçekle aramız iyi değil

  • Ekim 14, 2010
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 5 Comments

İş hayatında duygularımı karşımdakinden saklamadan konuşmaya, niyetimi gizlememeye, kimseyi kandırmamaya, bilerek farklı intiba yaratmamaya çalıştım. ama şimdi bakıyorum da geriye, aslında kimse sizden bunu istemiyor.
insanların sizden bekledikleri gerçekten de duyguları gizlemeniz, niyetleri örtmeniz. kimse kartlarını açık etmemeli işte. oyun gibi...

Gerçeği duyan kulaklar, onun gerçek olamayacağına o kadar inanmışlar ki, gerçeğe yalan muamelesi yaparak kurtuluyorlar ikilemden. inanmıyorlar, dinlemiyorlar. çünkü bu alışkanlık. her duyduğunun yalan olduğunu düşünerek konuşan insanlarla bir arada nasıl yalansız kalınabilir ki.

Gerçeği kimse bilmek istemiyor. Kimse ilgilenmiyor. Görünenler ve yorumlar, hatta dedikodular herkese yetiyor da artıyor yahu.

Ben çok sıkıldım. Yıllarca beklediğimiz yetişkinlik bu muydu? Büyükmüş, olgunmuş gibi davranan, egoları serinletilmeden ayakta duramayan bir avuç çocuk... ama çocuklardan bir farkları var, gerçekle araları iyi değil.

Çocuklar kendi gerçeklerini yaratıp mutlu olur, biz kendi yalanlarımızla huzur bulmaya çalışırız...

En büyük yalan: Biz bir aileyiz! 
Bu yazıyı sözlüğe yazdım ama burda da olsun istiyorum..


en büyük iş hayatı yalanlarından biridir bu. sadece para kazanmak için bir araya gelmiş bir ton insanın, gülerek ve inanırmış gibi görünerek sarfettiği cümleler... sanki sen değilsin kim ne kadar zam alıyor diye milletin gözünü oyan, sen değilsin kar azalıyor diye çalışanın ağzına sıçan.
oldu canım, aileyiz biz. 

gerçekmiş gibi söylenen yalanlardan nefret ediyorum. 

biz bir aileyiz, kurumsal kelimesine tapan birer bokuz, takım elbiseli pezevenkler sürüsüyüz, it gibi çalışıp hayatımızı burda harcamamıza rağmen çok mutluyuz, paradan önce insan değerli bizim için, maliyetler düşsün diye babamızı bile satarız. hep çok yoğunuz, en zor iş bizimki, sikimsonik toplantılarda ego gargarası yapmadan kıçımızdaki bitler panayırı durulmuyor!!!

götünüze girsin sizin aile.

You Might Also Like

5 yorum

  1. İş hayatını da sahteliklerini de bir türlü sevememe nedenim budur işte. Aa sen ne dürüstsün, ne güzel söyledin orada diyenlerin hepsi bir sonraki benzer durumda ya aleyhine rol alırlar ya da dürüstlüğe verdikleri payeyi unutup, şerefsizleşiverirler.
    Nefret ediyorum bunlardan, yarama tuz bastın merope!

    YanıtlaSil
  2. Kurumsal şirket kötü ya, küçük şirkette dünya skine insanlarla çalışmak lazım. En çiçeği.

    YanıtlaSil
  3. en son paragrafı bir kağıda yazıp çoğaltacak ve her iş görüşmesinde egoları ile beni çıldırtan İK'lara bırakacağım çıkarken.
    en son cümle de " iyi günler!" yerine geçer artık.

    YanıtlaSil
  4. ben gerçekten zurnanın zırt dedigi yere geldim: ama kurumsal olarak!

    YanıtlaSil
  5. bunlar hayatta hiçbir şeyi sorgulamadıkları için aile kurumunu da kutsal gören insancıklar da o yüzden böyle oluyor. her çeşit ailevi zorunluluk gibi tatlı tatlı dayatıyor bunlar da saçmalıklarını. aileyiz ya, o bakımdan. aile içinde ne olsa he dicez ya, o ayak.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim