beklenmedik ölümlerin yarattığı şok dalgası

Salı gecesi dayımın 6.5 aydır evli olduğu yengemizi kaybettik. Kadıncağız sapasağlamdı, bir anda gitti. Neden olduğu henüz belli değil, kalp krizi büyük ihtimal, otopsi yaptılar ve haftaya belli olacakmış kesin sonucu.

Dün ikindi namazı ile defnettik, bütün herkes, şoka girmişti adeta. İnsanlar 6 ay önce düğününe geldikleri insanın bugün cenazesine geldiklerine inanamıyor, yaşlı kadınlar "takdir-i ilahı, sayılı günü varmış" kabullenişlerini sundukça, sevenlerin  ve acıyanların  hıçkırıkları hızlanıyordu. Hepimiz rüyada gibiydik, sanki içimizde biri dolaşmış, tek tek hepimize dokunup bizi uyku moduna sokmuştu. Sakin olabilenlerin hareketleri otomatikti, sakin kalamayanlarınsa trajik.

Daima gülmeye meyilli bir kaç yüzden akan korkunç çaresizliği görmek içimi acıttı.

Dayım çok mutluydu karısıyla. İlk evliliği çok ama çok kötü bitti, ikincisinde bulmuştu mutluluğu. Rahmetliyse hiç evlenmemişti, 42 yaşındaydı ve hayatı boyunca hasta annesine bakmış zavallı bir kadıncağızdı işte. Taa Diyarbakır'dan geldi İzmire gelin olmak için. Dün herkes, onun İzmire gelin gidiyorum diye  ne kadar mutlu ve heyecanlı olduğundan bahsediyordu. Kadıncağız buraya, çok sevdiği,  yaşamak istediği İzmir'e toprağa girmeye geliyormuş meğer. Kimin aklına gelirdi ki?

Evinde, buzdolabının üzerinde yeni yıl dileklerini yazmışlardı Karı - Koca. Onları okuyanların boğazları ayrı bir düğümlendi.

Yapacak hiçbir şey yok. Bol bol sabır dilemekten başka. Gerçekten artık her sabah uyandığımda, sağlıklı ve sağlam olduğumuza şükretmeye karar verdim.

Allah merhumenin mekanını cennet eylesin...

You Might Also Like

14 yorum

  1. Tüylerim diken diken oldu, beynim uyuştu sanki. Çok üzüldüm,

    Allah sabır versin, umarım bir yerde yeniden doya doya yaşamak üzere bir araya gelirle.

    YanıtlaSil
  2. başınız sağolsun, geride kalanlara da sabır.

    YanıtlaSil
  3. her şey ne de güzelmiş yoluna girmiş, çok üzücü, nurlar içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  4. Allah rahmet eylesin, başınız sağolsun.

    YanıtlaSil
  5. Başınız sağolsun, allah sabır versin tüm yakınlarınıza.

    YanıtlaSil
  6. Sözün sustuğu yer burası galiba. Güle güle gitsin geride kalana da allah selamet içhuzuru versin dilerim.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Allah tüm sevenlerine sabır versin, mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  8. toprağı bol, mekanı cennet olsun. okuduğumdan beri taş oldum resmen, keni yakınındaki hiçbir ölümü kabullenememiş ben, sabır diliyorum.
    kucaklarım.

    YanıtlaSil
  9. Başınız sağolsun :( Allah sabır versin

    YanıtlaSil
  10. basiniz sagolsun canim, Allah sabir versin size de,tum yakinlarina da.

    YanıtlaSil
  11. Basınız sag olsun. Üzücü gercekten, allah sabır versin.

    YanıtlaSil
  12. Başınız sağolsun. Ben de babamı 6 ay önce kalp krizinden kaybettim. Şok bir ölümdü zira herhangi bir hastalığı yoktu. Ama insan ölüme engel olamıyor. Sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar.

    aydan atlayan kedi, senin de başın sağolsun.. zor, çok zor. insan için büyük sınav gerçekten

    YanıtlaSil
  14. cok uzuldum, basiniz sagolsun

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim