emlakcimiz ve yazdigi destanlar

  • Şubat 11, 2015
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments


Emlakcimizin adi Bradshaws.

Bu dunyada bagimsiz, kucuk ve guzel olan her seyin  yerini buyuk, umursamaz ve kaotik bir seyin alacagini kanitlarcasina bizim eve bakan bagimsiz emlakciyi satin alip yuttular. Bradshaws gercegi ile kapimiza gelen ‘Biz Property Solutions Centre’I satin aldik, haberiniz olsun’ mektubu ile tanistik. Bilen bilir, Ingiltere’de her sey mektuptur, kagittir. 1 ay tatile gidin, dondugunuzde kapidaki mektup deliginden yoklugunuzda yigilan bir tomar mektupla yuzlesirsiniz, onemli olanlari ayiklamak yarim saat surer. Hani Turkiye’de bazi kitapcilarda suslu mektup acacaklari satilir. Cok begenirsiniz ama ‘ne isime yarayacak ki?’ diye dusunup almamisliginiz olmustur belki. Iste o acacaklar burada ise yariyor cunku haftada bana gelen mektup sayisi en az 10 adet falan, bu ulkede butun iletisim kagit uzerinde. Zarflari, icindeki kagidi yirtmadan acmak bir sanat. Neyse, bu gelen mektubu cok da dert edinmedim, heyhat ne de yanilmisim. Keske P.S.C. yani eski emlakci icin helva kavurup 2-3 gun yas tutsaymisim.

Bradshaws’un (kendisine B. diyelim) bakis acisini ve yaklasimini cozmek cok zaman almadi. Eve incelemeye gelecegini bildirip gercekten de gelen ceberrut tipli iri sarisin ayakkabilarini cikarmasini 3 defa soyleterek sinirlerimi ziplatti. Sonra evle ilgili yapilmasi gerekenleri soyleyip omuz silkti. Evde duzeltilmesi gereken seyleri soyledim, ama 'ev sahibini sizin sefil varliginiz icin rahatsiz edemeyiz' tavrini elden birakmadi. Yaklasim tamamen "ev yansa bile fark etmez, yeter ki ev sahibine haber vermeyelim, ev sahibini rahatsiz etmeye gerek yok " tarzi bir yaklasim. Yani acikcasi eve ne oldugu hic popisinde degildi B.’un. Diger emlakci evde birden fazla tuvalet olmasina ragmen tuvaletlerden birinin bozuk sifonunu, siparis edilen parca icin 1-2 ay takip etmisti. (Evet bir sifonun tamiri o kadar surebiliyor, burasi Ingiltere) Ayrica adam gelir, cimi soyle biceceksiniz, bunu boyle yapacaksiniz gibi bilgiler verirdi, seker de bir amcaydi. B. bahceye bakmadi bile. Hatta hemen hemen hicbir yere bakmadi. Iceri girdi, ayakkabisini cikarmak zorunda olunca cinleri tepesine cikti, bikbik'ini kapinin onunde yapip cekip gitti, gidis o gidis.

Ingiltere’de ev kiraladiginizda emlakcilar 3 veya 6 ayda bir evi denetlemeye gelir. Amac eve zarar verilip verilmedigini kontrol etmek, sizin evle ilgili bir maruzatiniz varsa dinlemek vs. falandir. B. bize son bir bucuk sene icinde toplam 4-5 tane mektup gonderdi, falanca gun falanca saatte denetime gelecegiz diyerek. Eve ayakkabi ile girip dolasmasinlar diye ozellikle tum gun evde bekledim, ama hicbirinde de gelmediler. Attigimiz maillere yanit donme konusunda takindiklari tutum ise daha da facia. Bu arada B.’nin ev sahibimizden aylik yaklasik 100 pound yonetim hizmeti parasi aldigini da belirtmek istiyorum(kiradan kesiyor). Tabii tam olarak hicbir sey yapmadan alinan bu yonetim hizmeti bedeli, B. yi her aradigimda evin yerini, adresini soyledigimde karsilastigim ‘aaa bizde oyle bir ev mi var?’ tavri ile daha da gozume batmaya basladi.

Ama asil efsaneyi sanirim dun yazdi B.
Email atarak evi gostermeye insan getirecegiz 10 Subat Sali,  saat 2’de dediler.
Saat 2’de insanciklar kapinin onundeydi. Fakat B. ancak 2:30’da geldi. Yani potansiyel yeni musterilerini 30 dakika kadar sogukta unuttular.

Bu sabah ise soyle bir mektup aldim kendilerinden (bugun 11 Subat): 10 Subat Sali saat 10:30’da evi gostermeye(property viewing) adam getirecegiz.

Gonderdikleri mektubun 1 gun gec gelmesini gectim, viewing saatini bile dogru yazamamislardi…Bu arada adimizi, soyadimizi, evin bulundugu sokagin adini her mektupta yanlis yazmalarini, bir keresinde hic haber vermeden kapida bitip 'inspection' icin geldik demelerini soylemedim bile. Tabi ki, mektup gelmedi yavrum haydi yallah diye postaladik. Daha neler neler..Inanilmaz derecede kaypak, beceriksiz ve cekilmezler.

Iste boyle insanlarla ugrasiyoruz. Bir gun Turkiye’deki emlakcilari ozleyecegim aklima gelmezdi. B. bana bu imkansiz hissi de yasatti. Kendilerini tebrik ediyor, Allahtan cezalarini tez diliyorum. Ayrica evden tamamen ciktiktan sonra ev sahibine katmerli bir mektup yazarak her ay bos yere yonetim parasi odedigini, mulkunun B.’in ilgi alanina girmedigini detayli bicimde aciklayacagim.  Insanlik gorevimdir.

You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim