Kopenhag

  • Haziran 12, 2017
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 2 Comments

Easter'da Kopenhag'daydik. Kapis, ben ve Naz. Mehmet'e evde kalip kafa dinlemek her seyden tatli geldi! O yuzden bizimle gelmedi, biz de kucuk erkegimizle coook guzel bir tatil yaptik.  

Danimarka ile ilgili aklimda kalanlar sunlar:
-Cok fazla cycle friendly bir sehir
- Acayip pahali
- Her yerde sekerci dukkani var. Bildigin sekerciler. Soguktan mi, depresyondan mi bilinmez, kendini sekere vermis Danishler.
-Insanlar asiri guzel (sasirdik mi, tabii ki hayir)
- cicek olayi, aynen Ingiltere'deki gibi, bayagi onemli. Paskalya tatilinde bir tek sekerciler ve cicekciler acikti! :)

Cocukla gezmesi kolay, ama havanin soguk olmasini dikkate alin. Ayrica cok pahali, o yuzden bizim gibi self-catered  bir yerde kalip aksam yemeklerini evde yiyebilirsiniz <3 nbsp="" p="">


Kopenhag bisiklet demek. O kadar cok bisiklet vardi ki! Ve yollari genis genis, bayildim. Cambridge'de varligi ile yoklugu belirsiz cycle lanelerde kelle koltukta giden biri olarak!



Ne idugu belirsiz bir heykelin onunde, ters isikla, manyakcasina.


Meydanda balon bukucu bir adam vardi. ondan balonumuzu aldik, patlatana kadar da etrafa caldik!

Kitapci vitrinleri, bir sehirde incelemeden gecemedigim seylerden biri

Burasi Kopenhag merkez camii'nin onu desem bile inanmazsin zaten. Vallahi bilmiyorum. Isimlerini unuttum meydanlarin da, parklarin da, sokaklarin da.

 Sehrin ortasindaki bu guzel parki cok sevdik. Icinde cocuk parki da vardi.


Her yer bisiklet!

skandinavisk demek dizayn demek.

Bu sehir vallahi de billahi de Stockholm'un biraz daha sikici olan versiyonu.



Agaclara asker trasi yapilmis. Burasi saraydi. Kral yasiyor, boru degil!

Muzeler ne yazik ki bedava degil. Hava da gunesli olunca, biz de muzeyi salladik, bahcesini gezdik.


Muze bahcesinde sonu gelmez ellesmeler.

Su meshur Deniz Kizi heykeli degil de, daha modern bir versiyonu. Asil heykel cok minik, fotografini cektik ama bulamadim simdi. 

Binalarin Geometrisinden Iskandinavlik fiskiriyor mu yoksa bana mi oyle geldi?


Lydia 100 yasinda ve umudu var. Ben 35 yasindayim ve umudumu cogu zaman koydugum yerde bulamiyorum.Lydia Iskandinav, ben Turk'um, ondan mi acep?

Burasi butun Kopenhag tanitim resimlerindeki su meshur yer: Nyhavn.
Gercekten cok guzeldi. Ben begendim. Orada saatlerce dolasabilirim.Dolastim da!

Nyhavn'da Churros yemenin tadi baska.


Yorgunluktan pert oluslar.

Nyhavn.

Caddelerde ruzgar, acayip ruzgarliydi, oh my god so much ruzgar, kulaklarim dondu ve dustu belki de.
Kulaklarim Kopenhag'da kalmis olabilir.

Danimarka'nin ruh hali bence bu fotografta.

Saray midir, yavrusu mudur, artik kiminse.

cocugum sogan gibi kat kat giyindigi halde oyle usudu ki.Burada kucuk deniz kizi heykeline yuruyoruz, kuzey ruzgari anamizi aglatmis, fenalardayiz.

Davud'un replikasi


Deniz kizindan donerken gordugumuz parktaki bir kilisie, unlu bir sey bu da, adini unuttum.


Kiraz agaclari acmis, acmis da neden acmis? Hava buz!


O kadar yorgunum ki minnak kadar kahveye 7 pound veriyor olmayi bile umursamiyorum

Sonraki istikamet oslo, kahvemi termosa koyup da goturecegim! bu ne pahalilik :D

You Might Also Like

2 yorum

  1. bacım burası sana pound'la pahalı geldiyse biz atalım kendimi bi yerlerden :)
    güneş altında gezdiğim bir kentin yağmurlu fotolarını görmek ilginç geldi. ben şahsen sevmiştin kopenhag'ı. ama şekerciler tespitinde çok haklısın, isveç'te de aynı durum var, farketmişsindir. hava soğuk diye ha babam şeker yiyorlar. ama ortalıkta obez mobez de yoktu yani. zaten hep bisiklet tepesindeler, yakıyorlar demek ki!

    YanıtlaSil
  2. ya belki cocuksuz gitsek daha sevebilirdim. Kaplan ilk iki gun bayagi mizmizdi. bisiklet kiralayamadik cocuk koltugu vs. Ve de inanilmaz SOGUKTU. Oyle boyle bir soguk degil, fazla hazirliksiz yakalandik, oradan ekstra kiyafet aldik, pahalilik acisi biraz da ondan :) Google Weather, yaktin beni! 14 derece gosteriyordu 1 gun once, bir gittik ki 3-4 derece.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim