Beni balkanlara aşık eden kitap, tarihçi

  • Kasım 30, 2010
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 6 Comments

Tarihçi'yi nihayet bu sabah bitirdim. İngilizce okuduğuma gerçekten pişman oldum; çünkü o detaylı tanımlama ve tariflerde kendi dilimin tadını bulamayınca belli yerlerden maksimum zevk alamadım gibi geldi...

Bilmiyorum ingilizce kitap okurken size de oluyor mu; çok detaylı tarifler varsa bir anda sürükleyiciliğini yitirmeye başlıyor kitap; çünkü yoğun sıfatların bazılarının anlamını bilemiyor oluyorsunuz, vs...

Herneyse, Tarihçi'nin yazısını bir-iki güne Beslenme Çantası'na konduracağım ama bu kitap benim içime felaket bir Balkanlar aşkı düşürdü. Eflak'ı (ki haritada yerini göster desen bulamam), Romanya'yı, ama en önemlisi Budapeşte'yi düşlerken buluyorum kendimi. Gidip görülmesi gereken yerler listemde çok da üstte tutmadığım Balkanlar'ı görme aşkı depreşti içimde!

Elizabeth Kostova o manastırları şehirleri hatta kasabaları çevreleyen orman/dağ/kırları öyle bir anlatmış ki. Dracula'nın kalesini görmeye gitmem lazım arkadaş; işte o kadar!

Yahu kitabın istanbulda geçen kısımları bile İstanbula gidemmm diye dellendirmiş beni; daha ne olsun :)

You Might Also Like

6 yorum

  1. Gittim hemen idefix'de sepetime ekledim, çok heyecanlandım, merak ettim kitabı. Senin tavsiyelerine bayılıyorum, Şenlikli Bir Cinayet'i sayende keşfettim:)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı 3-4 sene önce okumuştum ama şimdi yazınızı görünce gerçekten de çok güzel tasvirler olduğunu hatırladım bu kitapta. Bende de aynen o yerleri bir an önce görme isteği oluşmuştu okurken. Sanırım en yakın zamanda bir daha okuyacağım:) Bu arada blog'daki kitap tavsiyleri harika söylemeden edemeyeceğim:)

    YanıtlaSil
  3. arkadaşlar, burdaki tavsiyeleri sevdiyseniz sizi cennete davet ediyorum:

    http://beslenme-cantasi.blogspot.com

    2 arkadaşımla beraber yazıyoruz :)

    YanıtlaSil
  4. Süpermiş, cennet gerçekten de:) hemen elime not defterimi aldım yeni ve uzuun bir okunacaklar listesi yapmak için!

    YanıtlaSil
  5. en sevdigin 10 kitabı da yazmayı unutma :))
    işin ucunda kitap kazanma şansı var :D

    YanıtlaSil
  6. ingilizce okurken çok detaya girilirse ben de kopuyorum. hatta aynı şey filmlerde de geçerli. hele de böyle çok laflı ve bütün olayın laflarla çevrildiği woody allen tarzı filmlerde altyazı şart bana. yoksa anında kopuyorum.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim