Bir interview'in anatomisi.

  • Eylül 30, 2019
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments

Temmuz basinda Linkedinden bir is gelmisti. 20 dklik on gorusme yapacagiz dediler okey dedim. zaten ben ne cesit bi manyaksam, hayatta gitmeyecegim umman'daki ise bile aman tecrube olur diye gorusme yaparim. 38 yasina geldim, neyin tecrubesiyse artik?
neyse bu ilk gorusmede iki tane hintli keraneciyle skype'dan oldu. ben hello dedim, bakin adam birak how are you'yu, bana geri hello demeden turk kahvesi telvesi kivaminda bir aksanla, please tell us about your CV diyerek basladi. Sasirmistim ama is gorusmelerinde tam bir kasarimdir. Ne istedilerse anlattim. tek tek ottum.
Neyse bunlardan gecen haftaya kadar ses cikmadi. O arada ben zaten su anki isimden istifa etmisim, mental bir ayyas olarak ruhumun sokaklarinda surunmusum, 40 yasima 2 kala LAN HAYATIMLA NAPICAM LAN diye depresyone girmisim.
Ama tabii ki, gecen hafta haber cikinca hemen yine sanki "lan allahsizlar omrum ofislerde mi curuyecek benim" diye bagiran ben degilmisim gibi "oo I am pleased to hear that" diye piyanist santor karsilamasi yaptim.
Sirket de tam bir gerizekalilar enstitusu. 2 adamla olucakti dunku gorusme skype'dan ulan bi baglandim resmen bir sosis festivali, toplamda 7 tane programmer, analyst, mudur, herkes var, bi sirketin caycisi gelmemis babasinin kemigine siciyim.
Pezolarin hepsi dunyenin baska bi yerinde, bunlar once 10 dk isinma turu yapar gibi oo nasilsiniz efenim orada saat kac muhabbeti yaptilar. Sanki hayatinda ilk defa skype tan hindistanla konusuyo pezevenk. neyse hintliler zaten artik amerikan aksani ustlerine kabus gibi coktugunden midir nedir bi sessizlik icinde mute olup kabuklarina cekildiler.
Amerikali bi adam, sanirm adi Micheal di, surekli soru soruo. Arkadaslar ben oyle cok iyi bi IT'ci olmayabilirim ama non technical interviewlerde acayip iyi perform ediyorum.
Bakin size iki kural soyleyecegim duacim olursunuz:
1- cok pozitif olun. Bu IT dunyasi zaten apis arasi kokar, 99% erkek, is yerinde corapsiz gezen davarlardan olusur. Bol bol gulumseyin, kikirdayin, pozitiflik sacin, adamlarin hosuna gidiyor. neden? pozitiflige ACLAR AC! suratsiz sacini bile taramayan muyendiz gormekten ici kurumus adamlarin.
2- Soruya sorula karsilik verin. Evet bu ustunlugu kurmayi basardiysaniz, karsi tarafta da kafasi cok iyi calisan biri yoksa, o maci siz aldiniz. Zor bi soru mu geldi, iki uc bisey sacmalayip geri soru sor. Eger gercekten karsida cakal yoksa bu taktik 100% ise yariyo, impress oluyolar, sen yonetmis oluyosun konusmayi. al sazi eline cal kardesim.
Neyse bunlarin bi cogu amerikaliydi, Gozum bi karardi ama gelen sorular da "ee seni simdiki is arkadaslarina sorsak ne diye tanimlarlar!" modunda. Buna da ehehe cok zor ammmee herhalde, approachable, helpful ve de XXX teknolojilerini gereginden fazla seven biri(nasil da yalan, hicbi teknolojiyi gunahim kadar sevmem) derler dedim ooowww amarigalilar bu yanita zaten olduler (cunku boyle igrenc abarti vicik seyler hep GREAT dir onlar icin)
neyse bazen gercekten kisilik bolunmesi mi var bende diye dusunuyorum, kurumsal kisilige burunup interview yapip ardindan allahim kurumsala donmek miii bileklerimi keserim bee diye tepiniyorum.
ozetle dunku gorusme iyi gecti bugun o ilk bastaki hardcore hello demeyen hintlilerle bi saat patakute teknikil var. bunda kesin patliycam hatta kesin sonunda moralim bozulur oturur aglarim. son bi senedir is yerinde maillere bakmak disinda bi bok yapmadim, teknik olarak koreldim uleeeen. gene de hayirlisi neyse o olsun diyelim ve bir interview oncesinde daha sapik sapik bos vakit gecirmis olalim.

x

You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim