İtalya güzel memleketmiş lan..

  • Şubat 02, 2013
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 4 Comments

21 ocakta İtalya'ya gittik. Roma- Floransa Venedik.
Çok güzeldi.
Bence Floransa > Venedik > Roma
Roma dediğin Vespa, Pizza, Pasta (makarna), Vatikan, Yakışıklı papazlar.
Floransa muhteşem. Şiir gibi. Bir tek taşı bile eksik ya da fazla değil.
Venedik, bana göre değil, gez kaç kurtul :) aşırı turistik. Roma ve Floransadaki restoranlar fiyat olarak uygundu ama Venedik!!! Servis ücreti yanısıra bir de masa ücreti alıyorlar, şaşırdık :) yani hesabın üstüne hem oturmaya, hem servise ayrı ücret kesiliyor kişi başı.

Venedikte trafik zaten sıfır. Floransa'da varla yok arası. Roma'da ise, trafik var, sıkışıklık da yok (şehre izni olmayan arabanın girmesi yasak) Roma trafiğinde dikkatimizi çeken şu oldu: KURAL YOK. anlık kararlar var. nasıl kaza olmuyor hayret. İstanbul trafiğini aratmıyor, tek fark çok araba olmadığı için yoğunluk az.

Yeni papa'yı kimse sevmiyor. Her yerde eski Polonyalı Papa'nın fotoğrafları var gençliğinden yaşlılığına. Konuştuğumuz bir kız, aman nesini sevelim, zaten ALMAN dedi. koptuk. Avrupalılardaki Almanya fobisi, tükenmeyecek :)

Bizim gibi şehirden şehire gezecekseniz tren biletlerini önceden alın. Trenler güzel. Roma Pass 3 günlük 30 euro idi, bedava ulaşım ve 2 müzeye bedava giriş hakkı. Ama biz turist otobüsünü tercih ettik. indirim vardı kişi başı 15 euro idi. 110 Roma markalı olanı seçtik. her yere gidiyor, üst kattan efil efil poponuzun üstünden her yeri doyasıya görüp sonra sırayla inmek istediğiniz yerde inip detaylı gezmek için birebir. Hop on- hop off mantığı olduğu ve tamamen görülmesi gereken rotalarda gittiği için public transportun hayhuyuna girip boşuna yorulmamış oluyorsunuz. Parisi de son 3 gün akıl edip o şekilde gezmiştik, iyi oluyor ben seviyorum üstü açık 2 katlı turist otobüslerini. Tabi bu dediğim otobüs olayı Roma için geçerli. Floransa ve Venedik'i ayakla gezin zaten küçük şehirler.. 2 günde her yerini gezersiniz ikisinin de. Roma umduğumdan ufaktı, Paris ve Londra Roma'dan bariz bir biçimde daha devasa. Zaten nüfus 2.7 milyonmuş, izmir bile daha çok yahu! Zaten düşününce İzmir de daha büyük sanki Roma'dan.

İtalyan insanı sıcakkanlı. Ama Venedik'teki İtalyanlar daha farklı. Daha suratsızlar, o Roma ve Floransa insanındaki sıcaklık yok. ayrıca aksanları da bayağı değişik geldi bana.

Bu arada Venedik'te gondola binin, çok güzel. Ama pazarlık etmeyin. 4 kişiye 80 euro diyorlar fix. Biz pazarlık ettik ve sonuçta, az gezdirildik. 60'ı vermişken 80'i verip sinir olmadan tam tur gezmiş olmak daha iyi olurdu :)

Venedik Manzaraları

Venedik .. her yer su her yer rutubet.

Floransa'da biri duvarlara sürekli V for Vendetta maskesi grafitilemişti

köprüden geçilip girilen ev.. sadece eve girmek için kurulu bir köprü. TRİBAL.

Venedikte de, Floransa'da da hasta oldum bu dar sokaklara..

İtalya gezisinde PİPİYE doyacaksınız. o denli dalbudak var heykellerde.

Oha floransa çok güzeldi lan.

Florence, Firenze, Floransa, şapşal güvercinler çok şanslı.

Floransa'daki hard rock cafe'nin içi inanılmaz pis kokuyordu...

Roma resmen açık hava müzesi

Roma'nın simgesi

Nasıl ki Viyana'da Mozartlar geziyordu ise, Roma'da da Roman Soldier'lar fink atıyordu.. yün çorap ve cep telefonları ile.

O beyaz yerler bir zamanlar kutsal roma imparatorlugununmuş sözde. Biraz ABARTI var!

bir sokak cicisi.

minnak ve vintage Fiat 500

çok sevdim bu broşürü

kapı kollarına oldum olası bayılırım.

San Pietro'nun içi. Şaşaalı kutsal mabetler serisi.

Piazza Spagna

Çok iddialılar , çok!

Roma'dan..

Sonuç: İtalya'ya kesinlikle yeniden gidilecek. Napoli, Milan, Toskana bölgesi, Sicilya. Ve tekrar kalbimi unuttuğum floransa'ya gitmeliyim. İtalya yaşanacak yer ya. Vallahi bir gün orada yaşamak isterim. Aslında düzen ve insana saygı gibi konularda, İngiltere'den çok türkiye'ye yakın ama memleket güzel memleketmiş, karış karış gezilmeli.

You Might Also Like

4 yorum

  1. benim sıralamam da venedik > floransa >roma şeklinde olmuştu.

    YanıtlaSil
  2. Iclerinden bi tek venedik'i gordum diger ikisini de cok goresim var, post da super geldi haliyle :) ne guzel gezmissiniz :)

    YanıtlaSil
  3. ben hic gitmedim floransa ve venedik'e. bu sene tekrar roma'ya gidecegim umraim mayis'ta, belki seneye floransa ve venedik ama floransa icin herkes cok guzel diyor. cok da merak ediyorum ama roma'da da sadece 1 gun gecirmistim, o yuzden aklim hala orada. guvenli mi peki? biz kizkiza olacagiz biraz dikkatli olmamiz soylendi farkettin mi trafik disinda tehlike?

    YanıtlaSil
  4. nilufer, evde internet olmadigindan cok gec yanit veriyorum kusura bakma. valla ben bir guvenlik problemi gormedim. bizim otel Roma'da monti'deydi. termini denilen buyuk tren istasyonunu ile harabelerin arasinda. geceleri fildir fink dolastik basimiza bi is gelmedi bence yalniz dolasmadigin surece guvenli bi yer italya.

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim