Çocuğunuzun okulda başarılı olması için yapmanız gereken pratik hamleler

  • Kasım 12, 2017
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 4 Comments

Başlığa şaşırdınız tabii. Şaka lan şaka. Maksat trollük. Ne başarısı ya? Biz çocuğu mutlu olsun isteyen bir kavimiz arkadaşlar. Gerçek başarı budur! E veli toplantılarına her gittiğimde moralim böyle böyle yükseliyor.

Veli toplantısı vardı bu hafta. Web sitesinden sıra aldık kaç hafta önceden öğretmenle 10 dakikalık slotlarla görüşülecek. Öğretmen çok tatlı ya. Biz toplantının olduğunu unutmuşuz. Evet abi, lan bir tane çocuğumuz var nasıl unuturuz nasıl. Unutmuşuz işte. Allahtan bunu iki geceye yaymışlar. Çocuğu okuldan alırken BİZ Bİ BOK YEDİK MUALLİME HANIM diye kasketimi elimde ezerken kadın gülüp amaan dedi, İkinci geceden bir randevu verdi. Hatta kıps yaptı, aa şu saatte gelin, 20 dakika görüşürüz öncesi boş dedi. Allahım öğretmenden çifte randevu kopartmak ne büyük saadet. Acaba neler diyecekti? Meraktan çatlayacaktım. O gün BAM yazmış bizimki. BAM ne lan. BAM ne? Bam telinin bam'ı mı hocam diyecektim ingilizcem söküldü, yetmedi. Neyse bize gel dediği saatte gittik. Bizden önceki anne baba da orada konuşuyor. Eh tabii ki kulak misafiri olduk mecburen iki metre ötemizde durdukları için. Şöyle diyeyim, bizim konuşmamızı baz alarak söyleyebilirim ki o çocuğa nobel edebiyat ödülü verildi arkadaşlar. Yani çocuk Orhun yazıtlarını yazmış nasıl bir azimdir. Ansiklopedi çıkarmış it oğlu it.Aferim. Sıra bize geldi. Hayaller BAM yazısını görmek gerçeklerse Kapiş'in poposunun üstünde oturamaması. Nasıl ki bu çocuk anaokuluna gittiğinde o okulun çatısı altında en çok geçen konu Sit down KAPLAN di ise okulda da durum çok farklı değilmiş. Patlamamış mısır olarak okula gidip sabahtan akşama kadar patlayan bir çocuk düşünün işte o benim oğlum. Sınıfta her yere çarpa çurpa sabahtan akşama kadar kıt kıt kaynıyor adam. Kadın bize hedef verdi lan. Ödev verdi. Ordular ilk hedefimiz Kaplan'ın beş dakika oturması. Zamanlayıcı kuracağız. 5 dakika aynı noktada kıçının üstünde oturabilirse ödülü alacak. Okulda da evde de aynı strateji. Kadının imanı nasıl gevredi ise bize ELİNİZİ AYAGINIZI ÖPEM İHMAL ETMEYİN modunda tembihledi. Evet maymundan insana gelme çizgisinde maymuna hala çok yakınız ama çocuğun matematiği iyi. Mehmet'le buna tutunuyoruz, focus bu! yoksa devreler yanacak :D

Allahım keşke havalı birkaç çocuk psikolojisi terimi bilsem de ağzımı yaya yaya konuşsam 'errm bizim oğlanda da varılışsal kopuşkan patlamacılık sendrömü var şekirim!' diye. Namımız yürür! Yani bakın yatın kalkın dua edin Türkiye'den buraya taşınıp, beynini hala oradan buraya taşıyamadan Türkiye anneliğini burada yaşayan, her dakikasını kıyaslamayla geçiren içten kıskangaçlı kadınlardan değilim. Yoksa burada başlardım bizim çocuk şöyle böyle diye vallahi bloggerın motoru yanardı.Biz ne yaptık mehmetle? Başladık gülmeye. Kadın bize bakıyor biz Mehmet'le birbirimize bakıp gülüyoruz. Millet okuma yazma öğrenirken bizimkinin ilk dersi Göt Üstünde Sabit Oturabilme 101. Hem de annesi babası bu kadar tembelken!

Yahu o değil de şimdi çocuk oturmuyorsa bu çocuğu zorla oturtmak ne kadar doğru. Bırak dolaşsın lan. Sınıf büyük sal gezsin. Adam daha maymun kısmında evrimin, gelemiyor ne yapsın. Bir tane belalısı var sınıfta, çocuk bunu arkadaş bellemiş hay Kaplan bay kaplan. Bizimki de domuz domuz görmezden gelip 'onun kafasına kaka düşsün' muhabbetlerinde. Lan arkadaş mısın düşman mı. Sayko mudur bu çocuklar çözemiyorum ben. Beynim almıyor artık. O da benim oğlum gibi kuduzun teki. Bir sarı kamyon var kan davası olmuş o kamyon. Vallahi benimkine silah versen o çocuğun topuğuna sıkar. Her gece yatmadan önce bugun kim yaramazlık yaptı diye kulağına fısıldıyorum hep aynı isim geliyor. Nasıl bi pisliksin sen oğlum diye gül gül ölüyorum.

Ay neyse konuyu dağıtmayayım. Kadınla anlaştık 2 hafta bu planı deniyoruz, 5 dakika zamanlayıcı kurulacak ve oturursa ödül. Uff valla içim şişti düşünürken. Ya bir de çantasına kitap koyuyorlar, okuyup log tutuyoruz. Bildiğin ödev gibi şeyler bunlar, çok sıkıcı. Ya ben zaten işten eve gelmişim bir daha iş bana niye geliyor ya. Bilemiyorum böyle zamanlarda hep fakirler çocuk doğurmasın diyip kendi içime kapanasım geliyor. Dadı mürebbiye aşçı hizmetçi lazım abi. Anne babalık çok zor.

You Might Also Like

4 yorum

  1. benim oğlan da Kaplanla yaşıt ve bu sene anaokuluna başladı.Tüm sınıfta oturmak bilmeyen tek öğrenciymiş gibi anne baba olarak okula çağırılıp uyarıldık.Ne yapacağımızı bilmez bi halde eve geri döndük.Biz çok kafaya taktık ama sizi okudukça aydınlanıyorum cidden .
    Türkiye'de sistem ve öğretmenler farklı işliyor biliyorsunuz.Ben onun mutlu olması konusunda hemfikirim ama dayatmalar ve kurallar yaşına uygun işlemiyor maalesef.

    YanıtlaSil
  2. ya hic kafana takma. size boyle hissettirmeleri cok yanlis. bunu geri bildirmeyi denedin mi? okulu kafan bozuk bir sekilde terk etmuiyor olman gerekir. konustugun ogretmen bir yerde yanlis yapiyor olmali :(

    YanıtlaSil
  3. okul müdiresi arayıp öğretmenin ağladığını ,şimdi önlemini(!) almazsak seneye daha zor olacağını söyledi telefonda.Bir telaş ertesi gün görüşmeye gittik ..Peki çocuk ne yapıyor ?Kendi kurallarını koymuş onları yaşıyor;arkadaşlarından daha önce şarkıyı şiiri ezberleyip dersim bitti deyip oyun için yerinden kalkıyor.Peynirli hiçbir şey yemiyor-ki ben de yemek seçerim ve bunun için üstüne gitmemelerini kendilerini de boşa üzmemelerini söyledim-
    İki arkadaşıyla kalkıp oyun oynamak istiyorlarmış bir yere çarparlar diye öğretmen çok endişeleniyormuş .Dayanamamış ağlamış!.
    Önce çok üzüldüm.Çocuğun üstüne gitmeli miyim? Ceza vermeli miyim?Çok düşündüm..
    Bu çocuk daha 4 yaşında ve gerçekten derste öğrenmesi gerekeni de öğrenmiş ..E kural olarak önce ders sonra oyun denilen bir çocuk ben öğrendim deyip kalkması çok normal.
    Öğretmeni ısırıp yemiş gibi tepki vermeleri düşününce çok saçma gelmeye başladı.
    Ömür boyu bu işi yapacak bu insan ??henüz yeni mezun ve en küçük sınıf ona ait.

    Kafam çok karışık .

    YanıtlaSil
  4. abi evet biraz enteresanmis yani, cocuk ogretmene meydan dayagi mi atmis, neden agliyor bu kadin, eserli mi? 4 yasinda bir cocukten bahsedioruz yani. Tabii ki disipline edecegiz cocugu anne baba olarak ama arkadaslarini falan doven bir cocuk degilse bu kadar ne yapmis olabilir ki? Tuhaf geldi bana da!

    YanıtlaSil

en derin düşüncelerini dök bebeğim