Oslo'da gunde 30 bin adim

  • Temmuz 06, 2017
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments


Oslo'ya havanin gercekten cok guzel oldugu bir donemde gittik, biri bana Oslo'dan gunes yanigi olup donecegimi soylese, hadi lennn derdim ama oldum yani.

Oslo ile ilgili aklimda kalanlar:

- Inanilmaz pahali, en uygun fiyatli yerlerden birinde dahi hamburgere (yaninda patatesi yok, sadece tek hamburger) 20 pound verdim. Kahve 6-7 pound. Sen dusun yani!

- Toplu tasimasi cok guzel. Insanlar coook guzel ve friendly.

- Tuhaf bicimde bir Amerikan esintisi var. Her yerde Amerikan restorani, bayragi falan vardi.

- Cok fazla insaat var. Belediyesi AKP'ye mi gecti diye sakalastik. 


Oslo Merkez Camii. Yani Katedrali, eh ayni sey!

Kizkardesimle birlikte gittik, cocuksuz. Ilk gun inanilmaz sicak ve gunesliydi. Kuzey ulkelerinde, 28-30 derece neden Izmir'in 40 derecesi gibi geliyor, biri aciklayabilir mi? Gunes acilari falan midir mesele?



Oslo Marinasi, ya boyle gunesli bir gunde ne guzel gorunuyor ama kimbilir hava kapaliyken ne bettir.



Tabii ki bu seksist reklami rahatsiz edici bulmasam olmazdi. Oslo sana yakisti mi!!!! 
Kadinin beynini makyaj malzemesi cizip, kocaman pembe bir etekle dudaktan ibaret gosteren bu alisveris merkezi kaplamalarina W00T? diye baktim. Hemen Oslo Kaymakamligina bir dilekce yazip sikayet ettim. Saka lan saka. Baktim sadece ve sunu dedim : TCIK TCIK TCIK



Oslo Kaplani, Tren gar'inin hemen orada, butun asaletiyle bizi bekliyordu.



Oslo inanilmaz pahali bir sehir. Bir pastaneden kucuk bir corek almanin ceyrek altin fiyatina oldugunu gorunce, hemen buldugumuz ilk markete girip, peynir, zeytin ve ekmek aldik, kahvemizi de Iskandinav ulkelerinin Starbucks'i olan Joe and the Juice'dan edinip  Katedralin bahcesinde miyir miyir yedik. Yanimizda kruvasani ile kahvalti eden insanlar vardi; bir de cimlerde Romenler, cok gulduk cunku Roman dostlarimiz da bizim gibi mini sofralar kurmuslardi, Naz'la hemen iste yaa olduk cunku hart diye kocaman domatesi disleyip ekmegi katik eden Romanlar, Oslo'lularin yaninda akrabamiz gibiydi <3 p="">
Bibliotek, yururken onumuze kutuphane cikar da girmez miyiz?



Nobel Baris merkezi


Tahir Unlu....


Oslo'da her yer heykel, her yer. Bu arkadaki Belediye Binasi. Bu sehirde cok heykel var ve hepsi de cok guzeldi.


Ne diyor bilmiyorum ama begendim :)


Edward Munch'un mezari. Oslo Mezarliklari da Iskandinavlar gibi sakin,sessiz, duzenli.




Sehirde yururken cektigim bir heykel. Bu bir kopruydu ve koprunun her bir ucunda bir hayvan + insan figuru vardi, cok hostu. yorgunluktan patlamis misira donmemis olsam kesin kalan ucunu de cekerdim ama bakmakla yetindim


Ikinci gun Muraz geldi Isvec'ten. Benim liseden arkadasim, canim!


Vigeland Sculpture Park'a gittik sabah kalkip. Cok guzel bir yerdi, cok fazla turist olmasina ragmen keyifle gezip baktik heykellere.




Bu heykel pek bir meshur ama adini bilmiyorum. Isik cok kotu! sorry :D












Bu kadar kultur sanat yeter, biraz da mangal moduna girelim diyerek, Oslo'nun metro ile varilabilen  meshur golu SognSvann'a geldik. Ingiltere tasrasi ile asina bunyeye stunning gelmese de (ne var abi, bizim britanya'da da var bundan) gercekten guzel bir yerdi. Cok sicakti! Cok kalabalikti! Herkes mangal yapiyordu.

Iskandinavlari siniflara ayirsak Isvec > Danish > Norwegian derim. Norvecliler her ne kadar dunya uluslarinin yaninda Uber kalsalar da, Iskandinavlilarin kekosu oluyorlatr sanirim. Zaten Norvec'in kurulma hikayesi cok komik.  Danimarka'nin topragiymis, Danimarka al senin olsun diye Isvec'e vermis, Isvec de, 'git kendin ulke ol' diye, salmis cayira. Adamlardaki medeniyete bak! Sene 2017, hala vatan topragi icin olme salatasi servis ediliyor bizim ulkede, Adamlar 1900''lerin basinda asmislar bu vatan topragi servislerini. Heyt be!



Dandirikten de olsa bir sketch yapiverdim.

Oslo pahali demistik, yemeklerimizi paketlemistik


Donuste yine kendimizi yollara vurduk. Kitapci vitrinlerinde Orhan Pamuk gormek ne mutluluktu!

Veee tabii ki de, kitabimi da yanima almistim. Kitap Oslo'da geciyor ve dolastigim yerleri okumak cok acayip zevk verdi bana. Bundan sonra ne yapacagim edecegim, bir yere giderken orada gecen kitap bulup goturecegim.


Donus yolumuz, yallah sofor yallah

Oslo'da gecen 4 gun cok guzeldi. Cok yuruduk. Cok fotograf cekemedim. Yanimda cocuk olmadigi icin her seyin tadini cikarmaya calistim. Annelik zor zanaat! Ozgur oldun mu, kokune kadar tepe tepe kullanmak lazim!



You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim