York

  • Kasım 21, 2015
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments

Ekim sonu annemin doğum günü ve ona doğum günü sürprizi olarak aldık York'a götürdük. 
Yani eskiyi, tarihi seven annemi aldık İngiltere'nin en eski şehrine götürdük, isabet oldu. 
Fotoğraflar da gezi de 1 ay önceden.


York'un diğer İngiliz şehirlerine göre en önemli özelliği independent shoplar / küçük esnaf. 
Ciddi anlamda fazla sayıda yerel dükkan var. Daha önce bir de Bath'da ve böyle bir şey gözlemlemiştim. Britanya'yı bilenler onaylayacaktır, her yer aynı dükkan zincirleri ile doludur bu ada ülkesinde. Küçük esnaf olmak pek zordur. Ama sanırım York, Bath ve Edinburgh gibi turist akını bol şehirlerde insanlar daha kolay para harcıyor. Biz de resimdeki dükkandan bir kaç bir şey aldık. Tamamen teneke şeklinde duvar süsü satıyor. Londra'da portobello markette de vardı böyle bir stand ama dükkanı ilk kez görüyorum. Bütün dükkanda teneke duvar süsünden başka hiçbir şey satılmıyor, çok ilginç geldi. Biz de birer tane aldık, fiyatları uygundu.

Cumartesi günü hangi kasabaya şehre giderseniz gidin bir etkinlik bir atraksiyon oluyor. York'un meydanlarından biri de bu etkinliklerden nasibini almıştı.





İkinci el / Vintage bir shop içinde arama tarama yapan annem ve kız kardeşim. 

Bunting ile süslenmiş şirin yollar (Fossgate)

Bu independent deli'ye bayıldım. İsmi çok hoşuma gitti. (Hairy fig/tüylü incir)

Independent bookstore bulmasak olmazdı..

York'ta herkes İngiliz Tearoomlara veya restoranlara gidiyor, biz bir değişiklik yapıp sadece York ve Harrogate'de şubesi olan Ambiente Tapas isimli İspanyol restoranına gittik. Gerçekten çok memnun kaldık. Fossgate üzerinde. İspanyol şarapları ve Şerileri (Sherry) var. Biz meyveli bir şarabı tercih ettik ama Şeri servisi çok şaşaalıydı. Böyle farklı farklı şeri tiplerini hepsi tek tek bardakların içinde askıda durur halde değişik bir sunumla getiriyorlardı. Adını şimdi unuttum. Ayrıca tapalar da enfesti.. Yediğim en güzel ispanyol yemeğiydi, Kesinlikle tavsiye ediyorum.

York Shambles'da tadımlık yaptıran bir çaycı. Çayların tadına bakmadım yalnızca fotoğraf çektim ama Başı bir hayli kalabalıktı. 

York Shambles...Küçük küçük dükkanlarla dolu içi dolu fıçıcık eski çarşı

Bu tilki kolyelere bayıldım. Ama alışveriş konusunda kendime sınırlama getirdiğim için fiyatlarına bile bakmadım.

Her yer eski bina...


Şehrin tam ortasında duran bu Tower'ın adını unuttum ama her tarafında kazlar otlanıyordu...

Nehir kenarı


Tam Halloween'da gittiğimiz için her yer kabaktı

York Minister , büyük katedral. İngiltere'nin ikinci en büyüğü.


Teddy Bear Tea shop. Girmedik ama ilginç geldi :)


İkinci el kitap satan başka bir kitapçı...


Ayrıca çok güzel bir çikolatacı vardı, York Cocoa House. Hayatımda bu kadar çeşit hot chocolate bir arada görmedim. Sadece tatlı değil tuzlu çeşitler bile vardı (salted caramel hariç tabii!) Ziyaret ederseniz bir uğrayın :)


You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim