Anneler gününde emzirmeyi bırakıyorum

  • Mayıs 10, 2015
  • By Ova (Excuse My Reading)
  • 0 Comments

Sütü olan bir annenin bebeğini ne kadar emzireceği, kişisel bir karar ve bırakmak isteyene de devam etmek isteyene de saygı duyulmalı. Bu yüzden kesinlikle şu kadar emzirilmeli, bu kadar yapılmalı diye ahkam kesecek değilim. İstemeyen 1 gün bile emzirmeyebilir, isteyen 5 yaşına kadar emzirir. Çocuğu ve kendisi için doğru olan neyse herkes onu yapmalı, kimse aynı insan değil.

Kuran'a göre emzirme süresi anne karnına bebek düştükten sonra 30 ay. Bebek 24 ay olana kadar da devam edilebilir tabi ki. Benim oğlum şu an 20-21 ay arası ve bu güne kadar kendim isteyerek emzirmeme rağmen zaman zaman gerçekten zorlandım. Son zamanlarda kontrolümden çıkan bir bağımlılık haline geldiği için bırakmaya karar verdim. Bugün anneler günü, 10 mayıs 2015 ve ben emzirmeyi bırakıyorum :) Mehmet alay ediyor efsane yazıyorsun diye :)

Aslında bir yandan mutluyum :

- artık geceleri uyanmayacak
- Günde 3 kere sıçmayacak
- Emzirmenin fiziksel yükünden kurtulacağım
- Memelerim yine bana ait olacak, good old memiks.

ama bir yandan da üzülüyorum çünkü aramızda paylaştığımız bir şeydi bu sonuçta, bir kere bıraktın mı dönüşü yok. Bebişlik döneminin bitişi...

Eh, tarihe not düşmüş olayım, 10 Mayıs 2015, emzirmeyi bırakıyorum.
Sevgili arkadaşım Özge'nin tavsiyesine uyarak göğüs uçlarıma ten rengi bant yapıştırma yöntemi ile bırakıyorum. O kadar üzüldü ki memme gitti? diye sayıklıyor yazık. Sabahtan beri kaç defa geldi baktı. Bir de ilk seferinde evde emzirdiğim yerlere tek tek beni götürüp yeniden denedi yazık :) Yani mesela her zaman oturduğumuz koltuğa gittik baktı memelerin ucu yok hadi bu sefer diğer tarafa gittik baktık, orada da yok, sonra da yukarıda baktı, yok. Meme olmayınca ağzından çıkan ikinci kelime ise: Park! Çocuğun kafası böyle çalışıyor demek ki, Sex drugs and rock n roll misali, Meme, oyuncak ve park :D


You Might Also Like

0 yorum

en derin düşüncelerini dök bebeğim